Skip to main content
5 September 2024 06:48

Συνδεδεμένη κοινωνία με ψηφιακές πληρωμές

Η Visa παρουσίασε την πρώτη της μελέτη σχετικά με το πώς οι ψηφιακές πληρωμές επηρεάζουν την οικονομική αποτελεσματικότητα και συμβάλλουν σε μια περισσότερο συνδεδεμένη και συμπεριληπτική κοινωνία.

Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο Visa Payments Forum Europe, που διεξάγεται στο Παρίσι από τις 3 έως τις 6 Σεπτεμβρίου και στο οποίο συμμετέχουν πάνω από 1.000 τράπεζες – πελάτες και συνεργάτες της Visa από την ευρύτερη περιοχή. Η μελέτη προσδιορίζει τις βασικές τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον των πληρωμών: την ψηφιακή ταυτότητα, την άνοδο των καταναλωτών ως πωλητών, τον πολλαπλασιασμό του configurable service, το embedded finance και την τεχνητή νοημοσύνη.

Πιο συγκεκριμένα, ο εκδημοκρατισμός των δεδομένων θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη. Πρόσφατη έρευνα της Visa σε δείγμα 8.000 Ευρωπαίων αποκάλυψε πως το 69% πιστεύει ότι οι εταιρείες επωφελούνται περισσότερο από τη χρήση των δεδομένων τους σε σχέση με τους ίδιους. Η μελέτη ανέδειξε ότι οι καταναλωτές ανησυχούν περισσότερο για το πώς θα χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους σε σχέση με τα προσωπικά οφέλη που απολαμβάνουν. Διαπιστώθηκε επίσης ότι όταν οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερο έλεγχο των δεδομένων τους, είναι πιο πρόθυμοι να τα μοιραστούν με εταιρείες που εμπιστεύονται για να τα χρησιμοποιήσουν υπεύθυνα, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε αυτές τις εταιρείες.

Η τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να αποτελεί βασικό παράγοντα αλλαγής. Οι Ευρωπαίοι θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν έως 250 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον κάθε χρόνο, αν υιοθετούσαν ψηφιακά εργαλεία, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για τη διαχείριση των οικονομικών τους. Το 36% δήλωσε πως εμπιστεύεται την τεχνητή νοημοσύνη περισσότερο από ό,τι έναν χρόνο πριν, ποσοστό που αυξάνεται στο 47% μεταξύ των συμμετεχόντων της Gen Z.

Η δυνατότητα της επιλογής αναδιαμορφώνει επίσης το τοπίο πληρωμών. Ένας έμπορος λιανικής που προσθέτει το Click to Pay στο στάδιο πληρωμής της συναλλαγής θα μπορούσε να αυξήσει τα έσοδά του έως 30%, οδηγώντας σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έως 51 δισ. ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ.

ΤΕΥΧΟΣ 570

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ