Skip to main content
24 November 2022 07:44

Έπεσαν οι υπογραφές για το μεγαλύτερο έργο σιδηροδρομικής υποδομής

Του Χάρη Ματθαίου

Στη σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας στην Αχαΐα, την τέταρτη μεγαλύτερη της χώρας, πραγματοποιήθηκε η τελετή υπογραφής της σύμβασης για το έργο ολοκλήρωσης της γραμμής Ροδοδάφνη Αιγίου – Ρίο. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο σιδηροδρομικής υποδομής στην Ελλάδα από το 2017. Οι υπογραφές «έπεσαν» παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος πραγματοποιεί περιοδεία στην περιοχή της Αχαΐας. Το έργο αναλαμβάνει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ με έκπτωση 8,29%, ενώ αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το κόστος του μαζί με το ΦΠΑ φτάνει τα 129,5 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί στους 36 μήνες, οπότε αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2025. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται αρχικά από το ΕΣΠΑ 2014-2020 στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και στη συνέχεια από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέων σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων, την ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση των σταθμών. Συγκεκριμένα, θα κατασκευαστούν 28,8 χιλιόμετρα διπλής σιδηροδρομικής υποδομής, 4 σιδηροδρομικές στάσεις σε Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και Άγιο Βασίλειο, 3 σιδηροδρομικοί σταθμοί σε Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα και Ρίο, εγκαταστάσεις πληροφορικής εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, σύγχρονο σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεχειρισμό και ETCS επιπέδου 1, σύστημα ηλεκτροκίνησης 25kV50Hz με τηλεδιοίκηση και σύγχρονο σύστημα τηλεπικοινωνιών.

Το έργο αυτό αναβαθμίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο και έχει σκοπό να βελτιώσει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ενώ υπολογίζεται ότι το εξπρές ηλεκτροκίνητο δρομολόγιο θα μπορεί να πραγματοποιεί τη διαδρομή Αθήνα – Ρίο μέσα σε λιγότερο από 2 ώρες.

Τεύχος 179

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ