Skip to main content
4 November 2025 06:50

Microsoft και Google συγκρούονται στην εποχή της ΤΝ

Μέχρι την εμφάνιση του ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022, η Microsoft ήταν περισσότερο γνωστή για το επιχειρηματικό λογισμικό της — πανταχού παρόν, αξιόπιστο, αλλά χωρίς κάτι το «εξαιρετικό» στα όσα προσέφερε. Τότε, χάρη στην αποκλειστική συνεργασία, σε επίπεδο cloud με την εταιρεία που δημιούργησε το chatbot, την OpenAI, ο τεχνολογικός κολοσσός που πλέον έχει συμπληρώσει μισό αιώνα ζωής, έγινε ξαφνικά το πιο περιζήτητο brand μεταξύ των BigTech. Έκτοτε, η Microsoft έχει προσθέσει πάνω από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια στην αξία των μετοχών της.

Η Microsoft επέλεξε την προσέγγιση της συνεργασίας για την οικοδόμηση της «στοίβας» της AI. Μάλιστα, πρόσφατα χαλάρωσε ακόμη περισσότερο τη λαβή της στην OpenAI, επιτρέποντας στην startup να αναζητά ελεύθερα εναλλακτικές πηγές υπολογιστικής ισχύος. Η νέα συμφωνία της 28ης Οκτωβρίου επιτρέπει στην OpenAI να είναι «απεριόριστα επιρρεπής» στην επιλογή παρόχων cloud, χωρίς να απαιτείται πλέον καμία άδεια από τη Microsoft.

Αντίθετα με τη Microsoft, η Google ακολούθησε μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση: την κάθετη ολοκλήρωση. Σύμφωνα με αυτή τη στρατηγική, η εταιρεία έχει προσαρμόσει όλα τα στοιχεία της τεχνολογικής της υποδομής, από τους επεξεργαστές μέχρι το λογισμικό. Και αυτή η προσέγγιση αρχίζει πλέον να αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Το τμήμα Google Cloud παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 30% και αντιπροσωπεύει πλέον σχεδόν το ένα δέκατο των λειτουργικών κερδών της μητρικής Alphabet, έχοντας υπάρξει ζημιογόνο ακόμη και στα τέλη του 2022. Το Cloud της Google έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές στις εταιρείες AI, οι οποίες εκτιμούν την υψηλότερη ενεργειακή απόδοση των TPUs (Tensor Processing Units) της Google, σε σύγκριση με τις GPUs της Nvidia.

Η ενεργειακή οικονομία των TPUs είναι άμεση συνέπεια της κάθετης προσέγγισης της Google. Από το 2015, οι επεξεργαστές της είναι ειδικά κατασκευασμένοι για να λειτουργούν με το υπόλοιπο υλικό και λογισμικό της – συμπεριλαμβανομένου πλέον του Gemini,τα οποία με τη σειρά τους είναι προσαρμοσμένα για τους επεξεργαστές της.

Το αποτέλεσμα είναι άκρως ευνοϊκό για τη Google. Το κόστος της ανά ερώτημα AI δεν είναι πέντε φορές αυτό της παραδοσιακής αναζήτησης, όπως πρότειναν οι πρώτες εκτιμήσεις, αλλά μόλις διπλάσιο. Αυτή η οικονομική αποτελεσματικότητα σημαίνει ότι η ενσωμάτωση της AI στην αναζήτηση μειώνει το μικτό περιθώριο κέρδους της Google μόνο από 90% σε 86%.

ΤΕΥΧΟΣ 835

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.