Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

24 June 2026 06:38

500 Media Labs αλλάζουν το ψηφιακό τοπίο στα σχολεία

Σε 500 δημόσια σχολεία σε όλη τη χώρα, η επόμενη γενιά δεν θα μαθαίνει απλώς πώς λειτουργεί μια κάμερα ή ένα μικρόφωνο, αλλά θα μαθαίνει να σκέφτεται με αυτά. Αυτό προβλέπει απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, για τη δημιουργία ενός δικτύου Media Labs που θα λειτουργήσει ως σημείο συνάντησης της σχολικής τάξης με την παραγωγή περιεχομένου.

Η ίδια επιχειρεί να ξεκαθαρίσει ότι ο στόχος δεν είναι τεχνικός: «Δεν είναι να διδάξουμε στα παιδιά πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία – αυτό συχνά το γνωρίζουν ήδη», ανέφερε, συμπληρώνοντας πως ο ρόλος του σχολείου είναι να τα βοηθήσει «να τη χρησιμοποιούν με κριτήριο, υπευθυνότητα και δημιουργικότητα». Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής της, μίλησε για μετατροπή της «καθημερινής τους δεξιότητας σε δεξιότητες που θα τα συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή» και των ιδεών τους «σε πραγματικά έργα».

Πρακτικά, οι μαθητές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε εξοπλισμό ήχου, εικόνας και βίντεο, μέσα από τον οποίο θα παράγουν podcasts, μαθητικά ρεπορτάζ, ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, φωτογραφικά projects, blogs, newsletters και infographics. Παράλληλα, πάνω από 1.000 εκπαιδευτικοί θα περάσουν από επιμόρφωση σε αντικείμενα όπως το fact-checking, η ψηφιακή αφήγηση και η υπεύθυνη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης· δεξιότητα που, όπως όλα δείχνουν, θα χρειαστεί να διδάσκεται όλο και πιο νωρίς.

Το πρόγραμμα «Media Literacy στην Πράξη: 500 Media Labs στα Δημόσια Σχολεία» έχει προϋπολογισμό 18.619.588 ευρώ, χρηματοδοτείται μέσα από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030 και θα υλοποιηθεί σε βάθος τριετίας.

ΣΕΙΡΑ 2 – ΤΕΥΧΟΣ 21

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ