LATEST
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την έκδοση πλαστικής κάρτας αναπηρίας
Την Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2025 ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την έκδοση της πλαστικής κάρτας αναπηρίας. Είναι ένα σημαντικό βήμα για τη διεύρυνση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία και τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους, συμπληρώνοντας τις δύο ήδη διαθέσιμες μορφές της, την εκτυπώσιμη και την ψηφιακή μέσω Gov.gr Wallet.
Η πλαστική κάρτα αναπηρίας εκδίδεται για πρώτη φορά και θα αποστέλλεται εντός δύο εβδομάδων με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση που δηλώνει ο δικαιούχος. Στη συνέχεια θα ενεργοποιείται από τον κάτοχό της με τη χρήση κωδικού που θα λάβει στο κινητό του τηλέφωνο. Με την επίδειξη της κάρτας αναπηρίας, οι κάτοχοί της μπορούν:
• Να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης κοινού και να τούς παρέχεται κάθε απαιτούμενη διευκόλυνση.
• Να τη χρησιμοποιούν ως δικαιολογητικό αντί της πιστοποίησης αναπηρίας για τα αναγραφόμενα σε αυτήν δεδομένα.
• Επιπλέον μπορούν να τη χρησιμοποιούν για να κάνουν χρήση των δικαιωμάτων τους σχετικά με τον πολιτισμό και τις μετακινήσεις.
Συγκεκριμένα, όσοι έχουν κάρτα αναπηρίας, οποιουδήποτε τύπου, μπορούν να εισέρχονται δωρεάν στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους του Υπουργείου Πολιτισμού. Όσοι έχουν στην κάρτα τους σήμανση κλιμακίου αναπηρίας ΙΙ ή ΙΙΙ (δηλαδή συνολικό ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω) ή την σήμανση «Σ» (χρήζει συνοδού), μπορούν να συνοδεύονται από ένα άτομο, το οποίο απαλλάσσεται και αυτό από την υποχρέωση καταβολής του αντιτίμου επίσκεψης. Μάλιστα, όπου υπάρχει μηχάνημα επικύρωσης εισιτηρίων, επικυρώνεται η ίδια η κάρτα και δεν απαιτείται ούτε η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για τις μετακινήσεις καταργείται το κριτήριο εντοπιότητας που ίσχυε μέχρι πρόσφατα: η πρόσβαση στις μετακινήσεις δεν θα συνδέεται πλέον με τον τόπο κατοικίας, αλλά μόνο με τα ενιαία κριτήρια αναπηρίας και εισοδήματος, ενισχύοντας την ισότητα και την κινητικότητα σε όλη τη χώρα.





