LATEST
Η Search Magic εξετάζει τις εξελίξεις των AI μηχανών αναζήτησης

Η Search Magic εξετάζει διεξοδικά τις σημαντικότερες εξελίξεις που παρουσίασε η Google στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο Google I/O 2025 και αποκαλύπτει με ποιους τρόπους πρέπει να αναδιαμορφώσουν τη στρατηγική τους όσα brands θέλουν να εξασφαλίσουν ορατότητα στις AI μηχανές αναζήτησης, αλλά και στη Google. Οι τελευταίες αναβαθμίσεις που ανακοινώθηκαν από τη Google, με επίκεντρο το AI Mode, αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αξιοποιούν τη μηχανή αναζήτησης και επομένως, οι εταιρείες θα πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα για να αποκτήσουν πλεονέκτημα από τον ανταγωνισμό.
Η Google παρουσίασε μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της, δηλαδή τη μετάβαση από τις παραδοσιακές σελίδες αποτελεσμάτων (SERPs) σε μια σύνθετη εμπειρία αναζήτησης, μέσω του νέου feature: AI Mode. Το AI Mode βασίζεται στο μοντέλο Gemini 2.5 και, προς το παρόν, έχει κάνει launch μόνο στην Αμερική.
Όταν οι χρήστες πραγματοποιούν μία αναζήτηση, αντί για τις κλασικές σελίδες αποτελεσμάτων με links, βλέπουν περιεκτικές απαντήσεις, οι οποίες ενισχύονται από χρήσιμους συνδέσμους, κάρτες προϊόντων και πληροφορίες από το Google Business Profile. Έτσι, μπορούν να συλλέξουν όλες τις λεπτομέρειες που αναζητούν, χωρίς να κάνουν scroll και να μπαίνουν σε διαφορετικές σελίδες.
Τα αποτελέσματα είναι υπερ-εξατομικευμένα, καθώς δεν εξαρτώνται μόνο από την τοποθεσία, αλλά και από πλήθος άλλων παραγόντων, όπως ιστορικό αναζητήσεων, συμπεριφορά αγορών, προτιμήσεις και αποστροφές και δεδομένα από το calendar, Gmail, Google Health κ.ά.
Η εμπειρία αναζήτησης με AI Mode γίνεται πλέον βαθιά προσωποποιημένη σε κάθε χρήστη. Η τεχνητή νοημοσύνη της Google αξιοποιεί δεδομένα, όπως το ιστορικό αναζητήσεων, η τοποθεσία, οι προτιμήσεις και η συμπεριφορά του χρήστη, ώστε να προσαρμόζει δυναμικά τα αποτελέσματα. Έτσι, η ίδια ερώτηση μπορεί να οδηγεί σε διαφορετικές απαντήσεις, ανάλογα με το προφίλ του κάθε χρήστη, καθώς η AI επιλέγει το πιο αξιόπιστο περιεχόμενο για τον κατάλληλο χρήστη, τη σωστή στιγμή.
Για τις επιχειρήσεις αυτό σημαίνει ότι η παρουσία τους πρέπει να είναι απόλυτα εστιασμένη σε συγκεκριμένα κοινά – στόχους, με συγκεκριμένα προβλήματα, ενδιαφέροντα κ.λπ. Να δείχνουν δηλαδή με σαφήνεια στην AI ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνονται, τι ακριβώς προσφέρουν και γιατί αξίζουν να προτείνονται. Αν το καταφέρουν αυτό, τότε θα εξασφαλίσουν σημαντική ορατότητα από τις αναζητήσεις, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται πάντα σε εκείνους που κατανοούν καλύτερα τις ανάγκες τους.