LATEST
Χωρίς προσφορές για υβριδικά προχωράει ο διαγωνισμός για τα νέα αστικά λεωφορεία

Του Χάρη Ματθαίου
Ο διαγωνισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για 770 αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που προκηρύχτηκε τον περασμένο Οκτώβριο, περνάει στο στάδιο της αξιολόγησης των προσφορών από την επιτροπή του διαγωνισμού. Λόγω των πολλών διαφορετικών ειδών οχημάτων και του μεγάλου αριθμού αυτών, ο διαγωνισμός είχε σπάσει σε 5 τμήματα, με τις υπάρχουσες προσφορές να έχουν υποβληθεί για τα 4 από αυτά.
Ο διαγωνισμός αφορά 200 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 μέτρων (CNG) EURO VI, 100 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου 18 μέτρων (CNG) EURO VI, 250 ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία αυτονομίας 130 χλμ., 100 ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία αυτονομίας 180 χλμ. και 100+20 λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας EURO VI. Για τα υβριδικά λεωφορεία δεν υποβλήθηκαν προσφορές, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο είδος έχει κατατεθεί προσφυγή στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών από την Mercedes Benz Ελλάς. Στην προσφυγή της, η εταιρεία έχει επικαλεστεί όρους σχετικούς με τις τεχνικές προδιαγραφές που φωτογραφίζουν συγκεκριμένες εταιρείες, κάτι που όπως υποστηρίζει περιορίζει τον ανταγωνισμό εις βάρος κάποιων συμμετεχόντων. Το τμήμα αυτό του διαγωνισμού θα μεταφερθεί σε επόμενο που θα προκηρυχτεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Οι προσφορές που θα αξιολογηθούν κατατέθηκαν από IVECO (Όμιλος Κοντέλλης), VAN HOOL, BYD (όμιλος Πετρόπουλος) και YUTONG, ενώ στόχος του υπουργείου είναι η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων εντός του 2022, ώστε όλα τα λεωφορεία να έχουν παραληφθεί έως το 2024. Τα 2/3 των λεωφορείων αφορούν στον στόλο της Αθήνας που θα ανανεωθεί κατά 35-40%, ενώ το υπόλοιπο 1/3 τον στόλο της Θεσσαλονίκης που η ανανέωσή του θα ξεπεράσει το 50%.