LATEST
1/4 επιχειρηματικά δελτία τύπου γράφονται από ΑΙ

Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι αμερικανικές εταιρείες, καταναλωτές, ακόμα και τα Ηνωμένα Έθνη, χρησιμοποιούν πλέον μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για να συντάσσουν κάθε είδους έγγραφα. Η νέα μελέτη επίσης δείχνει ότι ο ρυθμός υιοθέτησης της ΑΙ παρουσιάζει ενδείξεις επιβράδυνσης. Από καταγγελίες καταναλωτών μέχρι δελτία τύπου επιχειρήσεων και αγγελίες για προσλήψεις, το 17% των κειμένων που εξετάστηκε ήταν γραμμένο από ΑΙ, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Patterns των εκδόσεων Cell. Τα «μεγάλα γλωσσικά μοντέλα», τα οποία έγιναν ευρέως γνωστά στα τέλη του 2022 με το λανσάρισμα του ChatGPT, δημιουργούν εικόνες και κείμενα σύμφωνα με τις οδηγίες του χρήστη και χρησιμοποιούνται σήμερα από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Στη νέα μελέτη, ερευνητές του Stanford University χρησιμοποίησαν έναν αλγόριθμο ανίχνευσης κειμένων ΑΙ για να εξετάσουν τον βαθμό υιοθέτησης της τεχνολογίας σε τέσσερις ομάδες κειμένων: καταγγελίες αμερικανών πολιτών για θέματα καταναλωτή, δελτία τύπου επιχειρήσεων, δελτία τύπου του ΟΗΕ και αγγελίες εργασίας στις ΗΠΑ.
Αρχικά, η ομάδα εξέτασε 687.000 καταγγελίες που υποβλήθηκαν από το 2022 έως το 2024 στην Υπηρεσία Οικονομικής Προστασίας Καταναλωτή. Το 18% των κειμένων αυτών ήταν πιθανότατα γραμμένο από ΑΙ. H μελέτη εξέτασε επίσης επιχειρηματικά δελτία τύπου που αναρτήθηκαν το ίδιο διάστημα στις τρεις μεγάλες αμερικανικές πλατφόρμες Newswire, PRWeb και PRNewswire. Σχεδόν το 1/4 των κειμένων αυτών είχε παραχθεί από ΑΙ, ειδικά σε ανακοινώσεις που αφορούσαν την επιστήμη και την τεχνολογία.
Όσον αφορά στις αγγελίες εργασίας, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι μεγάλες εταιρείες, όπως το LinkedIn, είναι απίθανο να χρησιμοποιούν ΑΙ. Σε μικρότερες επιχειρήσεις, πάντως, το 10% των αγγελιών είναι πιθανό να γράφτηκαν με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Η ανάλυση δείχνει ωστόσο ότι ο ρυθμός υιοθέτησης της ΑΙ δείχνει να μειώθηκε. Το ποσοστό των κειμένων που δημιουργήθηκε από τέτοια εργαλεία αρχικά εκτινάχθηκε από το 1,5% όταν παρουσιάστηκε το ChatGPT σε περισσότερο από 15% τον Αύγουστο του 2023. Στη συνέχεια, ο ρυθμός ανόδου επιβραδύνθηκε και το ποσοστό περιορίστηκε στο 17% τον Αύγουστο του 2024.