LATEST
Ποια η στάση των καταναλωτών απέναντι στους γάμους προορισμού;

Με αφορμή την καλοκαιρινή περίοδο, κατά την οποία οι γάμοι βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους, η Klarna παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που εξετάζει το οικονομικό βάρος που αντιμετωπίζουν οι καλεσμένοι όταν προσκαλούνται σε έναν γάμο προορισμού. Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Μάιο 2025 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές.
Ως γάμος προορισμού αναφέρεται ο γάμος που πραγματοποιείται εκτός της πόλης καταγωγής του γαμπρού και της νύφης και συνήθως απαιτεί ένα πιο μακρινό ταξίδι για το ζευγάρι και τους καλεσμένους. Η σχετική έρευνα αποκαλύπτει σημαντικές διαφοροποιήσεις στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές διαχειρίζονται το κόστος για να συμμετέχουν σε έναν τέτοιο γάμο και αναφέρει τι ενέργειες κάνουν για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οικονομικά.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, περισσότεροι από 6 στους 10 συμμετέχοντες δηλώνουν ότι δεν θα ξόδευαν πάνω από 500 ευρώ συνολικά για να ταξιδέψουν για έναν γάμο. Τα έξοδα περιλαμβάνουν έξοδα μετακίνησης, διαμονής και δώρου προς το ζευγάρι. Το 36,7% δηλώνει ότι οριακά μπορεί να διαθέσει έως 250 ευρώ, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό (7%) είναι πρόθυμο να ξεπεράσει τα 1.500 ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ένα υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων της έρευνας (38,8%) απάντησαν ότι έχουν αρνηθεί στο παρελθόν να παραστούν σε γάμο που έπρεπε να ταξιδέψουν, επικαλούμενοι ως βασικό λόγο το κόστος.
Για όσους τελικά αποφάσισαν να ταξιδέψουν για έναν γάμο, τα ποσά που ξοδεύτηκαν συνολικά επιβεβαιώνουν το οικονομικό βάρος της απόφασης. Το 31% δηλώνει ότι ξόδεψε κάτω από 250 ευρώ, ενώ άλλο ένα 30% πλήρωσε έως 500 ευρώ. Ένα 13% υπολογίζει το συνολικό ποσό μεταξύ 501 και 750 ευρώ, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό (4,7%) ξεπέρασε τα 1.000 ευρώ. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η παρουσία σε έναν γάμο σε κάποιον προορισμό επιφέρει μια οικονομική επιβάρυνση για τον καλεσμένο.
Για να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν οικονομικά, πολλοί καλεσμένοι υιοθετούν ευέλικτες λύσεις που θα τους εξοικονομήσουν χρήματα. Ειδικότερα, το 46,5% δηλώνει ότι συνδυάζει τον γάμο με διακοπές στον ίδιο προορισμό, ενώ περίπου 1 στους 3 επιλέγει να περιορίσει τη διάρκεια διαμονής ώστε να μειώσει το συνολικό κόστος. Αντίστοιχο ποσοστό (30,1%) επιλέγει να μοιραστεί τα έξοδα διαμονής με άλλους καλεσμένους, επιλέγοντας λύσεις, όπως την ενοικίαση κάποιου Airbnb καταλύματος.
Όσοι από τους ερωτηθέντες είχαν παρευρεθεί σε γάμο προορισμού, δήλωσαν ότι είχαν αποταμιεύσει χρήματα εκ των προτέρων για να καλύψουν τα συνολικά έξοδα (44,3%), ενώ το 44,9% χρησιμοποίησε χρήματα από τον τρέχοντα λογαριασμό. Το 9% επέλεξε πληρωμή μέσω πιστωτικών καρτών, ένα άλλο 9% δανείστηκε από την οικογένεια ή από φίλους, ενώ ένα 7,4% προτίμησε εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής, όπως την υπηρεσία Buy Now Pay Later.