LATEST
Οι τάσεις που θα καθορίσουν τις συναλλαγές το 2026 από την Mastercard
Η αγορά των ψηφιακών πληρωμών εισέρχεται σε μια νέα φάση ωριμότητας, με το 2026 να σηματοδοτεί σημαντικές εξελίξεις στην ασφάλεια, την ταυτοποίηση και την εμπειρία checkout. Σε δημοσιογραφική συνάντηση, ο κος Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, παρουσίασε τον απολογισμό της χρονιάς και ανέδειξε τις τάσεις που θα καθορίσουν τις συναλλαγές της επόμενης περιόδου.
Ο κος Πολύδωρος σημείωσε ότι ο κλάδος των πληρωμών στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια περίοδο «κοσμογονίας και δημιουργικής εντροπίας». Η αυξημένη ρυθμιστική συμμόρφωση, η ενίσχυση των τεχνολογικών υποδομών και η εξοικείωση των καταναλωτών με τις ηλεκτρονικές πληρωμές έχουν συντελέσει στη φορολογική συμμόρφωση και στη θωράκιση του οικοσυστήματος πληρωμών. Παράλληλα, τα μετρητά εξακολουθούν να διατηρούν υψηλό μερίδιο στη συνολική αγορά, αναδεικνύοντας την ανάγκη για μια πραγματικά συμπεριληπτική οικονομία, όπου καταναλωτές και έμποροι μπορούν να επιλέγουν μεταξύ εναλλακτικών τρόπων πληρωμής.
Στη συνέχεια, ο κος Πολύδωρος έκανε μια σύντομη ανασκόπηση των πρωτοβουλιών που υλοποίησε η Mastercard το 2025 σκιαγραφώντας μια χρονιά με παρεμβάσεις που έχουν ενισχύσει τόσο την εμπειρία πληρωμών όσο και το κοινωνικό αποτύπωμα της εταιρείας. Στο πεδίο του εμπορίου, η Mastercard διεύρυνε τις συνεργασίες της με μεγάλους retailers όπως οι Skroutz, efood, Lamda Malls και Κωτσόβολος, ενισχύοντας την αξία και τις επιλογές που προσφέρονται στους καταναλωτές.
Στις μεταφορές, η πιλοτική εφαρμογή του Tap & Go στα υπεραστικά λεωφορεία έθεσε τις βάσεις για ένα πιο σύγχρονο και απλό μοντέλο μετακινήσεων, που αναμένεται να επεκταθεί το 2026. Στον τουρισμό, μία νέα καμπάνια προβολής της Ελλάδας προς την κινεζική αγορά, ενισχύει τη διεθνή απήχηση της χώρας σε ένα στρατηγικό κοινό.
Αναφορικά με το 2026, η ανάλυση του κου Πολύδωρου εστίασε στους τέσσερις άξονες που επαναπροσδιορίζουν το μέλλον των πληρωμών και καθοδηγούν τη στρατηγική της Mastercard: ασφάλεια, προνόμια, εμπειρία χρήστη και καινοτομία. Στο πεδίο της ασφάλειας, προτεραιότητα αποτελεί η μετάβαση σε 100% tokenised συναλλαγές έως το 2030, ένα μοντέλο που καταργεί την ανάγκη χρήσης του 16ψήφιου αριθμού κάρτας και ενισχύει τη θωράκιση του συστήματος απέναντι σε νέες ψηφιακές απειλές.
Η εμπειρία πληρωμής αναμένεται να γίνει ακόμη πιο απλή και οικεία, με το Click to Pay να αποτελεί βασικό εργαλείο για την απλοποίηση του checkout σε κάθε συσκευή. Στον πυρήνα όλων αυτών βρίσκεται η καινοτομία, με τη Mastercard να επενδύει δυναμικά σε τεχνητή νοημοσύνη και προηγμένες λύσεις agentic commerce, φέρνοντας μία νέα εμπειρία εξατομικευμένων αγορών και γρήγορου checkout στους καταναλωτές, με στόχο να ηγηθεί στη νέα εποχή των ψηφιακών πληρωμών.





