LATEST
Η ΤΝ λειτουργεί ως ταξιδιωτικός πράκτορας

Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky, λιγότερο από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων εμπιστεύεται την τεχνητή νοημοσύνη για τον σχεδιασμό ταξιδιών, ωστόσο, το 96% όσων το έκαναν δηλώνει ικανοποιημένο από την εμπειρία, ενώ το 84% σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει ξανά στο μέλλον.
Τα τελευταία χρόνια, η τεχνητή νοημοσύνη έχει εξελιχθεί σε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας στο διαδίκτυο, μεταβάλλοντας τον τρόπο που αναζητούμε και ελέγχουμε πληροφορίες. Με την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης διευρύνεται και ο ρόλος της, με αποτέλεσμα τα εργαλεία που βασίζονται σε αυτή να γίνονται ολοένα και πιο διαδεδομένα. Κατά την κορύφωση της τουριστικής περιόδου, η Kaspersky θέλησε να διαπιστώσει πόσο συχνά οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την ΤΝ για τον σχεδιασμό ταξιδιών και ποια κομμάτια των ταξιδιών τους είναι πρόθυμοι να της εμπιστευθούν.
Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πλέον διαδεδομένο εργαλείο για τους ενεργούς χρήστες του διαδικτύου, καθώς το 72% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει την ΤΝ ως εργαλείο τουλάχιστον μία φορά. Στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 35 ετών, το ποσοστό αυτό αγγίζει το 88%. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι μεγαλύτερες ηλικίες (54+) εμφανίζονται λιγότερο πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν AI πλατφόρμες, με μόλις το 54% να έχει έρθει σε επαφή με την τεχνητή νοημοσύνη και το 20% να μην δείχνει κανένα ενδιαφέρον να τη δοκιμάσει.
Η έρευνα έδειξε ότι η πιο συνηθισμένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αφορά στην αναζήτηση πληροφοριών, με το 76% των ερωτηθέντων να την επιλέγει για αυτόν τον σκοπό. Ακολουθούν η εργασία (45%) και οι σπουδές (40%), ενώ η ψυχαγωγία (39%) και η δοκιμή νέων τεχνολογικών λύσεων (39%) καταλαμβάνουν από κοινού την τέταρτη θέση. Ο προγραμματισμός ταξιδιών συγκεντρώνει μόλις 28%, δείχνοντας ότι αυτή η δυνατότητα ακόμη δεν έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών.
Παρά το σχετικά μικρό ποσοστό χρηστών που αξιοποίησε την ΤΝ για τον προγραμματισμό ταξιδιών, σχεδόν όλοι (96%) δήλωσαν ικανοποιημένοι από την εμπειρία. Το 44% την περιέγραψε ως «τέλεια» και το 52% ως απλώς «καλή», που ωστόσο συγκαταλέγεται στις υψηλότερες βαθμολογίες ικανοποίησης. Σε κάθε περίπτωση, μεγάλος αριθμός ερωτηθέντων (84%) επιβεβαίωσε ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την ΤΝ για μελλοντικό προγραμματισμό ταξιδιών, γεγονός που δείχνει ότι οι σχετικές υπηρεσίες ενδέχεται να γίνουν πολύ πιο δημοφιλείς στο άμεσο μέλλον.