Skip to main content
16 June 2025 06:50

Η γνώμη των Ελλήνων για τη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων

Στο πλαίσιο της παρουσίασης και συζήτησης του Hellenic ESG Barometer 2025, μιας επίκαιρης ερευνητικής πρωτοβουλίας που διερευνά πώς οι Έλληνες αντιλαμβάνονται τις Περιβαλλοντικές, Κοινωνικές και Διακυβερνητικές πρακτικές, την ανάληψη ευθυνών των επιχειρήσεων και τη θεσμική εμπιστοσύνη, παρουσιάστηκαν ευρήματα που θέτουν κρίσιμα ερωτήματα.

Αυτά τα ερωτήματα εστιάζουν στη σημασία που αποδίδει το ελληνικό κοινό στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, στην εμπιστοσύνη των πολιτών προς τις επιχειρήσεις για την υλοποίηση των δεσμεύσεών τους σε θέματα ESG, καθώς και στον προσδιορισμό του πραγματικού κινητήρα προόδου στο ESG, δηλαδή εάν είναι οι επιχειρήσεις, οι θεσμοί ή τα ίδια τα άτομα.

Μία ουσιαστική συζήτηση σχετικά με την αντίληψη των Ελλήνων πολιτών απέναντι στις Περιβαλλοντικές, Κοινωνικές και Διακυβερνητικές πρακτικές, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης του Hellenic ESG Barometer, που έλαβε χώρα την Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2025, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, στην Πλάκα. Συγκεκριμένα, το Hellenic ESG Barometer αποτελεί μια καινοτόμο, ερευνητική πρωτοβουλία που εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η βιωσιμότητα, στην ευρύτερη της έννοια, γίνεται αντιληπτή και εφαρμόζεται στον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο. Η πρωτοβουλία έχει διαμορφωθεί με τρεις βασικούς στόχους:

• Για να αξιολογεί και να συγκρίνει τις αντιλήψεις δύο βασικών ομάδων ενδιαφερομένων – των εργαζομένων και του ευρύτερου κοινού – αναφορικά με τις στρατηγικές και την απόδοση των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σε θέματα ESG.

• Για να προσφέρει σε επιχειρήσεις και φορείς δημόσιας πολιτικής τεκμηριωμένα δεδομένα που υποστηρίζουν τον ουσιαστικό διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη και να καθοδηγεί την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών και ευέλικτων πρακτικών ESG.

• Για να ενισχύει την ακαδημαϊκή έρευνα σχετικά με τον τρόπο που η κοινωνία αξιολογεί τις επιχειρήσεις και τις δράσεις τους σε θέματα ESG, συμβάλλοντας έτσι σε μια βαθύτερη κατανόηση της εικόνας των επιχειρήσεων σε σχέση με τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές τους ευθύνες.

Παρόλο που κάποιες επιχειρήσεις τοποθετούν τα θέματα ESG στις στρατηγικές προτεραιότητες, το κοινό φαίνεται να μην έχει πειστεί. Όταν το αντιπροσωπευτικό δείγμα ρωτήθηκε εάν οι επιχειρήσεις υλοποιούν όσα υπόσχονται, οι απαντήσεις ανέδειξαν σημαντικές αμφιβολίες. Αυτό υποδηλώνει ένα χάσμα μεταξύ της εταιρικής επικοινωνίας για το ESG και της αντίληψης του κοινού. Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, οι Έλληνες πολίτες πιστεύουν σε μεγάλο βαθμό ότι οι εταιρείες κινούνται περισσότερο από σκοπιμότητες κερδοφορίας και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, παρά από ηθικά κίνητρα όταν ασχολούνται με θέματα ESG.

ΤΕΥΧΟΣ 750

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.