LATEST
Αισιόδοξοι είναι οι Έλληνες CEOs για την πορεία της οικονομίας
Αισιόδοξοι για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, των κλάδων στους οποίους δραστηριοποιούνται και των επιχειρήσεών τους εμφανίζονται οι CEOs της χώρας, σύμφωνα με την έρευνα «CEO Business Barometer 2025» που διεξήγαγε η Deloitte, επιχειρώντας να διερευνήσει τις στρατηγικές τους προτεραιότητες και τις απόψεις τους για το επιχειρηματικό κλίμα και τις κατευθύνσεις που διαμορφώνουν την εγχώρια αγορά.
Η έρευνα διεξήχθη με τη συμμετοχή Ελλήνων CEOs επιχειρήσεων όλων των μεγεθών, από βασικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας και δημοσιοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου 2025. Οι κύριες ενότητες της έρευνας ήταν οικονομικές προοπτικές και στρατηγικός προσανατολισμός, ετοιμότητα ως προς την τεχνητή νοημοσύνη και ηγεσία επιχειρησιακό μοντέλο. Σε αυτό το πλαίσιο, οι CEOs τοποθετήθηκαν σε ζητήματα, όπως η γεωπολιτική αβεβαιότητα, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης, η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και η ανάγκη για καινοτομία και προσαρμοστικότητα. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας ανά θεματική ενότητα είναι:
Οικονομικές προοπτικές και στρατηγικός προσανατολισμός: Η έρευνα αποτυπώνει μια σαφή μετατόπιση προς ένα σταθερότερο και ωριμότερο εγχώριο οικονομικό περιβάλλον, που φαίνεται να εμπνέει εμπιστοσύνη στην επιχειρηματική κοινότητα. Το 58% των CEOs εμφανίζεται θετικό απέναντι στις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας. Ειδικότερα, το 62% είναι αισιόδοξο για τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου του και το 84% αισιόδοξο για τις επιδόσεις της επιχείρησης του.
Ετοιμότητα ως προς την τεχνητή νοημοσύνη: Οι Έλληνες CEOs δείχνουν ότι αντιμετωπίζουν την μεταβλητότητα του περιβάλλοντος στο οποίο επιχειρούν, επενδύοντας στην προσαρμοστικότητα, την τεχνολογία και τη γνώση. Σε πολύ μεγάλο ποσοστό, 88%, οι CEOs βλέπουν ότι η Gen AI μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα και να μειώσει το λειτουργικό κόστος μέσω αυτοματισμών και έξυπνης διαχείρισης πόρων, επιβεβαιώνοντας ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει καταλύτη βελτίωσης της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας.
Ηγεσία και επιχειρησιακό μοντέλο: Οι Έλληνες CEOs δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στη διαχείριση των βασικών stakeholders, αναγνωρίζοντας τη σημασία της αμφίδρομης επικοινωνίας και της διαφάνειας. Η πλειονότητα των επικεφαλής των οργανισμών δηλώνει ότι επενδύει περισσότερο στην επικοινωνία με τους εργαζόμενους, τους πελάτες και τη διοικητική ομάδα, με στόχο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της στρατηγικής συνοχής μέσα στον οργανισμό. Χαρακτηριστικά, το 70% των CEOs ανέφεραν ως προτεραιότητα την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με τους εργαζομένους, θεωρώντας την ενεργή επικοινωνία θεμέλιο εμπιστοσύνης, συνοχής, αλλά και επίτευξης επιχειρησιακών στόχων.





