Skip to main content
6 September 2022 06:47

Ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ στη ΔΕΘ

Το σύνολο των δράσεων θα παρουσιαστεί στο περίπτερο των ΕΛΤΑ στη ΔΕΘ, 10-18 Σεπτεμβρίου 2022, το οποίο θα έχει ψηφιακή υπογραφή και θα μεταφέρει τον επισκέπτη στην επόμενη ημέρα των ταχυμεταφορών στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, την Παρασκευή τα ΕΛΤΑ εγκαινιάζουν την επέκταση των mini robots και στο Κέντρο Διαλογής της συμπρωτεύουσας. Πρόκειται για μία εγκατάσταση που περιλαμβάνει 45 mini robots, τα οποία λειτουργούν με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης. Έχουν ταχύτητα διαχείρισης περίπου 3.000 δεμάτων την ώρα και η τεχνολογία τους τους επιτρέπει να μεταφέρουν από έναν απλό φάκελο, μέχρι ένα δέμα βάρους 10 κιλών, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα 120 ταχυδρομικούς κωδικούς.

Ο ψηφιακός ταχυδρόμος περιλαμβάνει την παροχή κινητών συσκευών με ειδικό λογισμικό. Έτσι, ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο αυτό, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία. Για τους πελάτες, η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών.

Επιπλέον, πριν το τέλος του 2022 τα ΕΛΤΑ θα έχουν τοποθετήσει τα πρώτα smart lockers, μία ακόμα υπηρεσία που έχει στόχο να μειώσει τις ουρές στα ταχυδρομεία και την οποία περιλαμβάνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα, εμπλουτίζοντας τις υποδομές της εταιρείας με αυτοματισμούς και αυξάνοντας τις υπηρεσίες που προσφέρει στον τελικό καταναλωτή.

Τα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers), θα επεκτείνουν την δυνατότητα εξυπηρέτησης σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Τέλος, επιστολές, δέματα και φάρμακα θα μπορούν να φτάνουν με drones μέσα σε λίγες ώρες από την αποστολή τους σε απομακρυσμένες και δύσβατες περιοχές, εξυπηρετώντας πολίτες που μέχρι σήμερα λαμβάνουν αλληλογραφία με σημαντικές καθυστερήσεις.

Τεύχος 123

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ