Skip to main content
28 February 2022 10:00

Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – INTRAKAT η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού

Του Χάρη Ματθαίου

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με νικητή το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – INTRAKAT, στον οποίο κατέθεσε επίσης προσφορά και η ΑΒΑΞ. Αφορά στην πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού 18 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της, ένα έργο που θεωρητικά θα δώσει ανάσα στον κορεσμένο κόμβο της Μεταμόρφωσης. Περιλαμβάνει την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και τη διασύνδεσή της με τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Λυκόβρυσης, η οποία θα αποσυμφορήσει από τα ατελείωτα καθημερινά μποτιλιαρίσματα την έξοδο προς την Εθνική Οδό, αναβαθμίζοντας έτσι τον τομέα των βορίων προαστίων της Αθήνας.

Το έργο αυτό είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο που πραγματοποιείται στην Αττική μετά από εκείνα που έγιναν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητόδρομου με συνολικό μήκος 3,8 χιλιομέτρων στα οποία θα περιλαμβάνονται 2 σήραγγες, μία μήκους 1.260 μέτρων και μία μήκους 1.000 μέτρων, καθώς και 2 γέφυρες μήκους 260 μέτρων. Το έργο δημοπρατείται αυτόνομα από τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και θα εξυπηρετεί περίπου 30.000 αυτοκίνητα την ημέρα. Το κόστος του, που συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ φτάνει τα 352,3 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από δημόσιους πόρους, προσφέροντας στους οδηγούς ελεύθερη διέλευση χωρίς διόδια. Παρά την αποτυχία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εντάξει την κατασκευή του στο Ταμείο Ανάκαμψης, η χρηματοδότησή του θα γίνει τελικά από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε στους 48 μήνες, ενώ ο νέος οδικός άξονας υπολογίζεται να λειτουργήσει στις αρχές του 2027.

Τεύχος 18

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ