Skip to main content
20 June 2024 06:46

Μείωση των εκπομπών CO₂ της ναυτιλιακής βιομηχανίας χάρη στην AI

Η παγκόσμια εμπορική ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 47 εκατομμύρια τόνους ετησίως με την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα, έδειξε την Τρίτη, 18 Ιουνίου μελέτη της αυτόνομης ναυτιλιακής startup Orca AI. Σύμφωνα με την μελέτη, η χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να μειώσει την ανάγκη για ελιγμούς και απόκλιση της διαδρομής από κοντινές συναντήσεις με θαλάσσιους στόχους υψηλού κινδύνου, όπως πλοία, σημαδούρες και θαλάσσια θηλαστικά, ειδοποιώντας το πλήρωμα σε πραγματικό χρόνο.

Η ναυτιλία, που είναι υπεύθυνη για τη διακίνηση περίπου του 90% του παγκόσμιου εμπορίου, συμβάλλει σχεδόν κατά 3% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το μερίδιο αυτό αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, εκτός εάν εφαρμοστούν αυστηρότερα μέτρα ελέγχου της ρύπανσης. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός στοχεύει στη μείωση των εκπομπών κατά 20% έως το 2030, στόχος που απειλείται από τη συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι παγκόσμιες ναυτιλιακές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι έφτασαν τους 858 εκατομμύρια τόνους το 2022, σημειώνοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.

Η μείωση των παρεκκλίσεων στις διαδρομές θα μπορούσε να βοηθήσει τα πλοία να εξοικονομήσουν 38,2 εκατομμύρια ναυτικά μίλια ετησίως από τα ταξίδια τους, εξοικονομώντας κατά μέσο όρο 100.000 δολάρια σε κόστος καυσίμων ανά πλοίο, σύμφωνα με την έκθεση της Orca AI. Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε επίσης να μειώσει τις στενές συναντήσεις κατά 33% στα ανοικτά ύδατα, αναφέρεται.

Η παγκόσμια εμπορική ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 47 εκατομμύρια τόνους ετησίως με την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα, έδειξε την Τρίτη, 18 Ιουνίου μελέτη της αυτόνομης ναυτιλιακής startup Orca AI. Σύμφωνα με την μελέτη, η χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να μειώσει την ανάγκη για ελιγμούς και απόκλιση της διαδρομής από κοντινές συναντήσεις με θαλάσσιους στόχους υψηλού κινδύνου, όπως πλοία, σημαδούρες και θαλάσσια θηλαστικά, ειδοποιώντας το πλήρωμα σε πραγματικό χρόνο.

Η ναυτιλία, που είναι υπεύθυνη για τη διακίνηση περίπου του 90% του παγκόσμιου εμπορίου, συμβάλλει σχεδόν κατά 3% στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το μερίδιο αυτό αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, εκτός εάν εφαρμοστούν αυστηρότερα μέτρα ελέγχου της ρύπανσης. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός στοχεύει στη μείωση των εκπομπών κατά 20% έως το 2030, στόχος που απειλείται από τη συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι παγκόσμιες ναυτιλιακές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι έφτασαν τους 858 εκατομμύρια τόνους το 2022, σημειώνοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.

Η μείωση των παρεκκλίσεων στις διαδρομές θα μπορούσε να βοηθήσει τα πλοία να εξοικονομήσουν 38,2 εκατομμύρια ναυτικά μίλια ετησίως από τα ταξίδια τους, εξοικονομώντας κατά μέσο όρο 100.000 δολάρια σε κόστος καυσίμων ανά πλοίο, σύμφωνα με την έκθεση της Orca AI. Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε επίσης να μειώσει τις στενές συναντήσεις κατά 33% στα ανοικτά ύδατα, αναφέρεται.

ΤΕΥΧΟΣ 532

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ