Skip to main content
22 November 2022 07:43

Ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

Του Χάρη Ματθαίου

Επίσημη μορφή παίρνει η σύμβαση μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και ΑΒΑΞ για ένα πολύ σημαντικό έργο που πρόκειται να αλλάξει τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Δυτική Θεσσαλία. Το έργο αυτό αφορά στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και την κατασκευή νέας παρακαμπτήριας γραμμής μήκους 650 μέτρων στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων.

Η σύμβαση μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της ΑΒΑΞ για το έργο που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, θα υπογραφεί επίσημα την Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου. Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε την 1 Νοεμβρίου, ενώ στις 5 Νοεμβρίου έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Στη διαγωνιστική διαδικασία είχαν επίσης υποβάλλει προσφορές τα σχήματα Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, με την ΑΒΑΞ να επικρατεί και να ορίζεται ανάδοχος του έργου με ποσοστό έκπτωσης 11,2%.

Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί στους 36 μήνες και εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα οι απαραίτητες δοκιμές του συστήματος, η νέα ηλεκτροκινούμενη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις αρχές του 2026. Το συνολικό κόστος του έργου φτάνει τα 52.201.427,17 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ενώ η χρηματοδότησή του θα καλυφτεί αρχικά από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια με πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταφορές».

Το υπερσύγχρονο αυτό έργο είναι ένα από τα 6 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, στα οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ. Η αρχή του Έργου τοποθετείται στον σταθμό Παλαιοφάρσαλος (Χ.Θ. 303+100 μέτρηση Π-Π ή Χ.Θ. 0+000, μέτρηση Π-Κ) και το τέλος του στον σταθμό Καλαμπάκα (Χ.Θ. 80+441, μέτρηση Π-Κ στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας), ενώ το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα είναι 80,4 χιλιόμετρα.

Τεύχος 177

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ