Skip to main content
22 February 2022 09:59

Επανάσταση συνδεσιμότητας μέχρι το 2030

Η νέα έκθεση της Vodafone σε συνεργασία με το The Future Laboratory με τίτλο «The Connected Consumer 2030» (CC2030) διερευνά πέντε βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον της συνδεσιμότητας. Έτσι, προβλέπει τον τρόπο με τον οποίο η καινοτομία θα βοηθήσει στην επίλυση προκλήσεων που παρουσιάζονται, καθώς και στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

«Έξυπνες» συσκευές που ανιχνεύουν και προλαμβάνουν ασθένειες θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν 39 δισ. ευρώ τον χρόνο στον κλάδο της υγείας. Μια τέτοια συσκευή θα μπορούσε να είναι ο καθρέφτης του μπάνιου, εξοπλισμένος με αισθητήρες που θα ελέγχουν τη ροή του αίματος, το χρώμα του δέρματος, και σε οποιαδήποτε μη φυσιολογική αλλαγή θα ζητούν αυτόματα ιατρική συνταγή. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να βοηθήσει ιδιαιτέρως τα ηλικιωμένα άτομα, τόσο σωματικά, όσο και ψυχικά, γιατί θα είναι σε θέση να διατηρήσουν την αυτονομία τους για περισσότερα χρόνια, παρέχοντας ταυτόχρονα εγγυήσεις στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.

Ο αριθμός των διασυνδεδεμένων συσκευών αναμένεται να φτάσει τις 125 δισ. παγκοσμίως μέχρι το 2030. Ο έλεγχος των wearables με τη σκέψη θα αποτελεί πραγματικότητα μέχρι τότε και θα καταστήσει δυνατή την πιθανότητα ενός μέλλοντος χωρίς οθόνες ή «metaverse», όπου η επικοινωνία με τις συσκευές θα γίνεται μέσω νευρωνικών δικτύων που θα δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να κρατούν νοητικές σημειώσεις ή να επικοινωνούν σιωπηλά με τις συσκευές τους.

Η συνδεσιμότητα θα είναι κομβικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας. Η Vodafone συνεργάστηκε πρόσφατα με την Defra και τη Forest Research για να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία Narrowband-IoT (NB-IoT) μπορεί να βοηθήσει στην παρακολούθηση της ανάπτυξης των δέντρων και να υποστηρίξει την έρευνα για τον ρόλο των δέντρων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η συλλογή δεδομένων θα δώσει επίσης τη δυνατότητα στις «έξυπνες» πόλεις να εντοπίσουν και να επαναχρησιμοποιήσουν την πλεονάζουσα ενέργεια.

Ο ρόλος της συνδεσιμότητας στις μεταφορές αναμένεται να έχει αντίκτυπο 241 δισ. ευρώ έως το 2030. Χρησιμοποιώντας ολογράμματα εμβύθισης, οι ηλεκτρονικές διαφημίσεις θα προβάλλονται στους επιβάτες καθώς αυτοί ταξιδεύουν, επιτρέποντάς τους ακόμη και να αποβιβασθούν σε έναν προορισμό λιανικής για να κάνουν μια αγορά.

Τεύχος 14

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ