TM_859

8|12|2025 #859 13 Εκδότης Αργύρης Νομικός arnomikos@tech-mail.gr Διευθύντρια Έκδοσης Βασιλική Χονδροδήμου v.chondrodimou@librapress.gr Διευθυντής Σύνταξης Σωτήρης Χατζηστρατής Σύνταξη Ελένη Μιχαηλίδου Βασίλης Κατσιαούνης Χάρης Ματθαίου Νίκος Δρικάκης Marketing Manager Ίρις Λιακάκου i.liakakou@librapress.gr Συνεργάτες Παύλος Κερασίδης Ανταποκριτής Β. Ελλάδας Κώστας Παπαζαχαρίου Καλλιτεχνική Επιμέλεια Σωτήρης Ανδρίτσος Web Developer Λευτέρης Χαμακιώτης Νομική Υποστήριξη Βασιλική Κέντογλου Λογιστήριο Χρύσα Τσιαντούλα fin@librapress.gr ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ Καυκάσου 145,113 64, Αθήνα, Τηλ.: 210-8815417, Fax: 210-8815416 e-mail: info@tech-mail.gr Site: www.tech-mail.gr Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Πλη- ρωμών Καταναλωτών το υ Oμίλου Intrum για το 2025, οι Έλληνες «αγκαλιάζουν» την τεχνητή νοημοσύνη πιο γρήγορα από τους Ευρωπαίους, αναγνωρίζοντας τις δυνατό- τητες που δίνει σε πολλούς τομείς της κα- ταναλωτικής συμπεριφοράς. Η διαχείριση των οφειλών τους και γενικότερα η οικονο- μική τους κατάσταση είναι θέματα που φαί- νεται πιο εύκολο να συζητηθούν μέσω AI. Η έκθεση δημοσιεύτηκε πανευρωπαϊκά και καταγράφει αύξηση της εξοικείωσης με το ΑΙ καθώς και της εμπιστοσύνης σε λύσεις που δίνονται από τη χρήση του από τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι μάλιστα έχουν βελτιώσει το ποσοστό έγκαιρης απο- πληρωμής των οφειλών τους από το 45% το 2023 σε 67% το 2025. Το 34% των συμμετεχόντων στην έρευ- να αισθάνεται πιο άνετα να μοιραστεί την οικονομική του κατάσταση με ένα AI bot παρά με άνθρωπο, ενώ το 38% δηλώνει ότι θα αισθάνονταν ότι υπάρχει λιγότερο επι- κριτική διάθεση αν συζητούσε για τις κα- θυστερημένες οφειλές του με ένα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης, απ’ ό,τι αν το συζη- τούσε με έναν άνθρωπο, ποσοστό κατά 10 μονάδες αυξημένο σε σχέση με το 2024. Παράλληλα, σχεδόν 4 στους 10 πιστεύουν ότι το AI μπορεί να βοηθήσει στον περιο- ρισμό πιθανών προκαταλήψεων στις πρα- κτικές είσπραξης οφειλών, καθιστώντας τη διαδικασία δικαιότερη για όλους. Ο ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει επίσης ότι χρησιμοποιεί εργαλεία, όπως το ChatGPT, για την κατανόηση οικονομικών όρων, σε πο- σοστό κοντά στο ευρωπαϊκό. Είναι ενδεικτικό της εξοικείωσης με το ΑΙ, ότι η ανησυχία για την επίδρασή του στην ασφάλεια των προ- σωπικών δεδομένων περιορίζεται σταθερά, με το 23% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι δεν αποτελεί σημείο προβληματισμού. Το Skroutz π αρουσιά- ζει το Black Friday 2025 Report, έναν απολογισμό της φετινής αγοραστικής δραστηριότητας των κατα- ναλωτών και των κατηγο- ριών προϊόντων που πρω- ταγωνίστησαν κατά την περίοδο των προσφορών. Αύξηση των παραγγελιών και άνοδος στη μέση αξία παραγγελίας είναι τα βα- σικά χαρακτηριστικά της Black Friday εβδομάδας με το συνολικό αριθμό των παραγγελιών να σημειώνει αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2024 για την Ελλάδα και 85% για την Κύπρο. Την ίδια στιγμή, η μέση αξία παραγ- γελίας συνέχισε την ανοδική της πορεία, καταγράφοντας αύξηση 11% σε σχέση με πέρυσι, και φτάνοντας τα 104 ευρώ, έναντι 94 ευρώ το 2024 για την Ελλάδα και τα 148 ευρώ για αγορές στην Κύπρο. Η σταθερή αυτή άνοδος καταδεικνύει ότι οι κατα- ναλωτές προχώρησαν σε αγορές αξιοποιώντας στο έπακρο τις προσφορές της περιόδου. Αύξηση και του παραγόμενου τζίρου κατά 37% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά για τις αγορές μέσω Skroutz στην Ελλάδα, ενώ στην Κύπρο η αύξηση άγγιξε το 97% επιβεβαιώνο- ντας αφενός τη δυναμική των online αγορών και αφετέρου την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για τις προσφερόμενες marketplace υπηρεσίες αλλά και την αξιο- ποίηση των προσφορών σε προϊόντα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών. 1/3 Έλληνες μιλούν πιο άνετα με AI για τα οικονομικά τους Τα ευρήματα του Skroutz Black Friday Report 2025

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz