TM_853

12 28|11|2025 #853 Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι η πρόθεση των Ελ- λήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday. Αυτό προ- κύπτει από την πρώτη επεξερ- γασία των ευρημάτων της με- γάλης έρευνας τη ς ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σχεδόν δύο στους τρεις συμμε- τέχοντες στην έρευνα (63% το 2025, από 50% πέρυσι) δήλω- σαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκ- πτώσεις των Black Friday και Cyber Monday, που «πέφτουν» φέτος 28 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου, αντίστοιχα. Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγο- ρές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικί- ας 18-29 ετών. Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκο- πεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιδραστικός παράγο- ντας στη θετική πρόθεση αγο- ράς φαίνεται να είναι η παρου- σία παιδιών στην οικογένεια και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς). Κυρίως είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά, 77% άνδρες), και ρούχα και αξεσουάρ (61% συ- νολικά, 68% γυναίκες), σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (9%). Την αναγκαιότητα ενός σύγχρονου, ενι- αίου και αποτελεσματικού συστήματος ελέγχου οδικών παραβάσεων ανέδειξε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κος Δημήτρης Παπαστεργίου, κατά την τοποθέτησή του στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης την Τρίτη, 25 Νοεμβρί- ου, στη δεύτερη συνεδρίαση για την επεξεργασία του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλει- ας και λοιπές διατάξεις». Ο κος Παπαστεργίου σημείωσε ότι δεν πρόκειται για κάποια νέα ανακάλυψη, καθώς το νομοσχέδιο εισάγει πρακτικές που εφαρμόζονται διεθνώς. Ανέφερε: «Όπου εφαρμόζεται με επιτυχία έχουμε λιγότερες συγκρούσεις και λιγότερα θα- νατηφόρα». Συνεχίζοντας, υπογράμμισε τη σημασία του πληροφοριακού συστή- ματος, τονίζοντας πως: «Σκοπός είναι να έχουμε συγκεντρωμένη όλη την πληρο- φορία από την αρχή, από την καταγραφή της παραβίασης από τις κάμερες και τη βεβαίωσή της από τον αστυνομικό μέχρι την πληρωμή της κλήσης». Επιπλέον, ο κος Παπαστεργίου διευκρί- νισε ότι ο στόχος δεν είναι εισπρακτικός, αλλά προληπτικός: «Ο σκοπός δεν είναι να φτιάξουμε ένα σύστημα το οποίο θα παράγει κλήσεις. Μακάρι να φτάσου- με στο σημείο που το σύστημα δε θα γράφει καμία κλήση». Όπως εξήγησε, οι πολίτες θα ενημερώνονται άμεσα, θα μπορούν να δουν αν όντως οι ίδιοι έχουν διαπράξει την παράβαση και «να κάνουν την ένστασή τους» εντός της προβλεπό- μενης προθεσμίας. Παράλληλα, η εξό- φληση θα γίνεται γρήγορα και ηλεκτρο- νικά, βάζοντας τέλος σε καθυστερήσεις, καθώς όπως ανέφερε: «Οι διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης των προστί- μων απαιτούσαν μήνες ή και χρόνια και συχνά φυσική παρουσία». Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας από το Υπ.Ψη.Δι. Αυξημένες οι αγορές εν όψει Black Friday και Cyber Monday

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz