TM_851
8 26|11|2025 #851 Φέτος το Black Friday, οι κυβερνοεγκληματίες εντείνουν ρα- γδαία τη δραστηριότητά τους, δημιουργώντας μαζικά παρα- πλανητικούς ιστότοπους που μιμούνται γνωστά retail brands και στοχεύουν ανυποψίαστους καταναλωτές. Σύμφωνα με νέα ευρήματα τη ς Check Point Research , παρατηρείται ανησυχη- τική αύξηση στα νέα domains με θεματολογία Black Friday: 1 στα 11 από τα sites που καταχωρήθηκαν τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο αποδείχθηκε κακόβουλο, συχνά σχεδιασμένο να μι- μείται αξιόπιστες εταιρείες όπως Amazon, AliExpress και HOKA. Τα βασικά ευρήματα ανέδειξαν: • 1 στα 11 νέα Black Friday websites είναι κακόβουλο, γεγονός που υποδηλώνει μεγάλη αύξηση στις οργανωμένες απάτες που στοχεύουν στην υποκλοπή κωδικών και στοιχείων πληρωμής. •Οιεγκληματίεςδημιουργούνμαζικάscamsitesμεαυτοματοποι- ημένα πρότυπα ονομασίας, όπως «2025+country+BlackFriday», προσαρμόζοντας το περιεχόμενο ανά χώρα. Αυτό υποδηλώνει βιομηχανική κλίμακα στις επιχειρήσεις κυβερνοεγκλήματος, όχι μεμονωμένες phishing επιθέσεις. • 1.519 νέα domains σχετιζόμενα με Amazon / AliExpress / Alibaba καταχωρήθηκαν μόνο τον Οκτώβριο, αύξηση 24% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο και 12% σε ετήσια βάση. Από αυτά, 1 στα 25 χαρακτηρίστηκε ως κακόβουλο. Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι εποχικές καταναλωτικές τάσεις λειτουργούν πλέον ως καταλύτης για οικοσυστήματα απάτης που εξελίσσονται γρήγορα, συχνά με τη βοήθεια τεχνητής νο- ημοσύνης. Οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύονται την ταχύ- τητα και τη μαζικότητα, αποσπώντας στοιχεία πιστωτικών καρ- τών, κωδικούς πρόσβασης και προσωπικά δεδομένα πριν καν καταλάβει ο χρήστης ότι έχει εξαπατηθεί. Χάρη στην αυτοματοποίηση και την επαναχρησιμοποίηση έτοιμων προτύπων, οι δράστες δεν χρειάζεται να είναι έμπειροι προγραμματιστές. Μπορούν να αναπαράγουν την ίδια απάτη ξανά και ξανά, προσαρμόζοντας κάθε site στη χώρα και στο εκάστοτε shopping event, επεκτείνοντας έτσι την εμβέλεια και τις πιθανότητες επιτυχίας τους. Η τοποθέτηση του κου Απόστολου Παν- δρούλα, Γενικού Διευθυντή της Odyssey Cybersecurity , σ το πλαίσιο της φετινής Philoxenia, αναδεικνύει την αναγκαιό- τητα για θωράκιση των εταιρειών φιλο- ξενίας, σε έναν νευραλγικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Ως στρατηγικός συνεργάτης κυβερνοασφάλειας στη φε- τινή διοργάνωση, η Odyssey παρουσία- σε τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι ψηφιακές υποδομές των επιχειρήσε- ων από τα συστήματα κρατήσεων έως τις υποδομές πληρωμών. Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί πλέον δομικό παράγοντα αξιοπιστίας για τον ελληνικό τουρισμό, σε μια πε- ρίοδο όπου οι επιχειρήσεις φιλοξενίας καλούνται να διαχειριστούν απειλές που εξελίσσονται ταχύτερα από τις παραδο- σιακές μεθόδους προστασίας». Με τον κο Ηλία Σαλπέα, Business Development Manager - Public Sector, να παρουσιάζει πραγματικά περιστατικά κυβερνοεπιθέσεων στον κλάδο της φιλο- ξενίας, δόθηκε έμφαση στις ουσιαστικές επιπτώσεις μιας πιθανής κυβερνοεπίθεσης στη λειτουργία μιας επιχείρησης. Όπως ανέφερε: «Μια ολιγόωρη διακοπή μπορεί να επιφέρει σημαντικές οικονομικές και λειτουργικές συνέπειες ακόμη και υπο- βάθμιση της φήμης και αξιοπιστίας μιας εταιρείας. Η αποτελεσματική πρόληψη, η άμεση απόκριση σε περιστατικά και η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού συ- νιστούν βασικούς άξονες θωράκισης των επιχειρήσεων στον κλάδο της φιλοξενίας». Με τις τουριστικές επιχειρήσεις να μετα- τρέπονται πλέον σε στόχους κακόβου- λων επιθέσεων, στελέχη της Odyssey συνομίλησαν με επαγγελματίες του κλάδου στο ειδικά διαμορφωμένο πε- ρίπτερο της εταιρείας, εστιάζοντας στις ολοένα αυξανόμενες κυβερνοαπειλές: απόπειρες υποκλοπής δεδομένων πε- λατών, οικονομικές απάτες, περιστα- τικά ransomware και παρεμβάσεις σε κρίσιμες ψηφιακές λειτουργίες. Η κυβερνοανθεκτικότητα του τουριστικού κλάδου από την Odyssey Cybersecurity Η CPR κατέγραψε έκρηξη ψεύτικων ιστότοπων λόγω Black Friday
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz