TM_847
12 20|11|2025 #847 Μεταξύ των ιστότοπων που εμπόδισαν την πρόσβαση ορισμένων χρηστών την Τρίτη, 18 Νοεμβρίου ήταν το ChatGPT, η πλατ- φόρμα κοινωνικής δικτύωσης X και το NJ Transit, καθώς η εταιρεία ασφάλειας ιστού Cloudflare προσπαθεί να διαχειριστεί μια εκτεταμένη, παγκόσμια διακοπή δικτύου. Η Cloudflare δ ιερευνούσε ένα ζήτη- μα που «πιθανώς επηρεάζει πολλούς πελάτες». Η ίδια σελίδα δείχνει ότι η Cloudflare αντιμετώπιζε προβλήματα με την πύλη υποστήριξης πελατών και είχε προγραμματιστεί να πραγματοποι- ήσει συντήρηση σε ορισμένες περιοχές νωρίτερα μέσα στην ημέρα. Σε κάποιο σημείο, η ιστοσελίδα της Cloudflare που ενημερώνει για τις διακοπές λειτουργίας δεν φορτωνόταν. Περίπου μια ώρα μετά τη διακοπή, η Cloudflare ανακοίνωσε ότι «βλέπει την ανάκαμψη των υπηρεσιών», αλλά προ- ειδοποίησε ότι οι πελάτες θα συνεχί- σουν να βλέπουν «ποσοστά σφάλματος υψηλότερα από το κανονικό καθώς συνε- χίζουμε τις προσπάθειες αποκατάστασης». Το λογισμικό της Cloudflare χρησιμοποιεί- ται από εκατοντάδες χιλιάδες εταιρείες πα- γκοσμίως, λειτουργώντας ως ενδιάμεσος μεταξύ των ιστότοπών τους και των τελικών χρηστών και εργαζόμενη για την προστασία των ιστότοπών τους από επι- θέσεις που ενδέχεται να τους υπερφορτώ- σουν με κίνηση. Η διακοπή λειτουργίας της Cloudflare εμπόδισε την πρόσβαση σε ChatGPT, X και NJ Transit Η ΤΝ δυσκολεύει την αναγνώριση της διαδικτυακής απάτης Το Ινστιτούτου τη ς ΕΣΕΕ γ ια λογαρι- ασμό τη ς Visa σ υγκέντρωσε στοιχεία μέσα από νέα έρευνα η οποία επι- διώκει να χαρτογραφήσει το πώς οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται την τεχνητή νοημοσύνη και το ηλεκτρο- νικό εμπόριο, ειδικά ως προς την ασφάλεια συναλλαγών και την εξά- πλωση των απατών στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, πε- ρισσότεροι από 6 στους 10 συμμετέ- χοντες (63%) εμφανίζονται επιφυλα- κτικοί απέναντι σε προσφορές που μοιάζουν «πολύ καλές για να είναι αληθινές», ενώ 1 στους 2 δυσπιστεί όταν μια ανάρτηση προέρχεται από άγνωστο brand ή πηγή. Επιπλέον, το 46% δείχνει καχυποψία όταν το περιεχόμενο είναι χαμηλής ποιότητας ή όταν η μέθοδος πληρωμής φαίνεται ασυνήθιστη ή επισφαλής. Παράλληλα, το 44% δηλώνει επιφυλακτικό απέναντι σε λανθασμένα ή ύποπτα URL links. Αναφορικά με την ικανότητα αναγνώρισης περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί με τεχνητή νοη- μοσύνη, το 53% των συμμετεχόντων δηλώνει πως δεν είναι ιδιαίτερα ή καθόλου σίγουροι για την αναγνώ- ρισή του. Το 45% αισθάνεται πολύ ή αρκετά σίγουρο, στην αναγνώριση εικόνων και βίντεο που έχουν δημι- ουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη, με το ποσοστό αυτό να είναι υψηλότερο στους συμμετέχοντες στις νεότερες ηλικιακές ομάδες. Τέσσερις στους δέκα εκτιμούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα καταστήσει δυσκολότερη την αναγνώριση της διαδικτυακής απάτης. Το 34% θεω- ρεί πως θα δυσκολέψει την αναγνώ- ριση σε κάποιες περιπτώσεις αλλά θα διευκολύνει την ανίχνευσή τους σε άλλες, ενώ ένα 10% δεν αναμένει καμία επίδραση. Σχεδόν 6 στους 10 συμμετέχοντες δηλώνουν ότι έχουν στοχο- ποιηθεί μέσω phishing. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι απάτες που αξιοποιούν τεχνητή νοημοσύνη ή τεχνικές deepfake αναγνωρί- ζονται πλέον από το 7% του δείγματος.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz