TM_841
10 12|11|2025 #841 Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ( ΕΛΤΑ ) μπαίνουν σε τροχιά πλήρους μετασχηματισμού με πρωτοβουλία και του Υπουργείου Οικο- νομικών, προκειμένου να διατηρήσουν τον κοινωνικό τους ρόλο και να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους μέσα σε μια έντονα ανταγωνιστική και μεταβαλλόμενη αγορά. Ο Υπουργός Οικονομικών, κος Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφερόμενος στις εξελίξεις και στο στα- διακό κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων, τόνισε την ανάγκη αναδιάρθρωσης, επι- σημαίνοντας ότι ο κλάδος δέχεται ισχυρή πίεση από την εκτόξευση των δεμάτων και την κάθετη πτώση της πα- ραδοσιακής αλληλογραφίας. Όπως σημείωσε, ο ρόλος του ταχυδρόμου εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα ευρωπα- ϊκά δεδομένα. Το μοντέλο shop-in-shop, το οποίο ήδη εφαρμόζεται πιλοτικά, αποτελεί διεθνώς καθιερωμέ- νη πρακτική. Προβλέπει ότι τα ΕΛΤΑ θα λειτουργούν μέσα σε υπάρχουσες επιχειρήσεις, όπως supermarket ή μικρά καταστή- ματα. Ο πολίτης θα μπορεί στον ίδιο χώρο να κάνει τις αγορές του και να χρησιμοποιεί ταχυδρομικές υπηρεσίες. Εφόσον υιο- θετηθεί ευρέως, τα supermarket θα αποκτήσουν νέο ρόλο ως σημεία εξυπηρέτησης συναλλαγών, ενώ εξετάζεται και το ενδε- χόμενο προμήθειας για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο δίκτυο, με στόχο την ενίσχυση των συνεργασιών. Το Υπερταμείο, ως βασικός μέτοχος, ανακοίνωσε ότι η επόμε- νη φάση του σχεδίου περιλαμβάνει διαβούλευση με τοπικούς φορείς και κοινωνίες, με στό- χο η αναδιάρθρωση να γίνει με συναίνεση και ενημέρωση. Παράλληλα, θα πραγματοποι- ηθεί εκστρατεία ενημέρωσης για τις υπηρεσίες που ήδη προσφέρουν τα ΕΛΤΑ και για τον νέο τρόπο λειτουργίας. Τα τελευταία χρόνια τα ΕΛΤΑ έχουν προχωρήσει σε σημα- ντικές τεχνολογικές αναβαθ- μίσεις: • Ενοποίηση με την ΕΛΤΑ Courier και δημιουργία ενός ισχυρού πόλου στην αγορά. • Εξοπλισμός των ταχυδρό- μων με φορητά τερματικά και δυνατότητα ολοκλήρωσης υπη- ρεσιών με μία επίσκεψη κατ’ οίκον. • Τοποθέτηση έξυπνων θυρίδων PostBox σε πολλές περιοχές της χώρας. • Λειτουργία της εφαρμογής ELTA Fastpost για ηλεκτρονικό ρα- ντεβού σε 74 καταστήματα. Μέσω του «Κόμβου επικοινωνίας για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές», επιχει- ρήσεις και πολίτες έχουν πλέον τη δυ- νατότητα να ενημερώνουν τη ν ΕΕΤΤ γ ια πρακτικές καρτέλ ή άλλες αντι-ανταγω- νιστικές πρακτικές στις αγορές ηλεκτρο- νικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών, όπως παρεμπόδιση εισόδου νέων παρόχων ή προϊόντων / υπηρε- σιών στην αγορά, καταχρηστική εκμε- τάλλευση δεσπόζουσας θέσης και συμ- φωνίες για καθορισμό τιμών προϊόντων / υπηρεσιών ή για κατανομή πελατών / γεωγραφικών περιοχών. H EETT αξιοποιεί στοιχεία και πληρο- φορίες για να εντοπίζει και να διερευνά περιπτώσεις παραβίασης κανόνων του ανταγωνισμού, με στόχο να διασφα- λίζει την εύρυθμη λειτουργία των δύο αγορών προς όφελος των χρηστών. Επισημαίνεται ότι η διαχείριση των πληροφοριών γίνεται με απόλυτη εχεμύ- θεια και εμπιστευτικότητα. Εκπρόσωποι επιχειρήσεων ή πολίτες μπορούν να ενημερώνουν την ΕΕΤΤ για σχετικές πρακτικές με δύο τρόπους: Επώνυμη καταγγελία: Αποτελεί τον επίσημο τρόπο επικοινωνίας με την ΕΕΤΤ, προκειμένου να ξεκινήσει η διερεύνηση μίας υπόθεσης. Παροχή πληροφοριών (επωνύμως / ανωνύμως): Αξιολογείται ως «γενική πληροφόρηση» και δεν έχει ισχύ καταγ- γελίας. Ωστόσο, η ΕΕΤΤ έχει δυνατότητα να διερευνά αυτεπαγγέλτως υποθέσεις προς διαπίστωση πιθανολογούμενων παραβάσεων. Νέα ψηφιακή εφαρμογή από την ΕΕΤΤ Ψηφιοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz