TM_831

6 29|10|2025 #831 Καινοτομία, τεχνολογία και στρατηγικές συνεργασίες βρέθηκαν στο επίκεντρο του Athens Innovation Forum 2025 της Mastercard , που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, συγκεντρώ- νοντας ηγετικά στελέχη από τον τραπε- ζικό, χρηματοοικονομικό και επιχειρη- ματικό κλάδο, θεσμικούς εκπροσώπους και υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας. Περισσότερο από μια ετήσια συνάντηση, το Forum λειτουργεί ως σημείο αναφο- ράς για τον διάλογο γύρω από το μέλλον των πληρωμών και της ψηφιακής οικο- νομίας στην Ελλάδα. Με κεντρικό μήνυ- μα «Innovating the Future Together», η φετινή διοργάνωση φιλοξενήθηκε στον χώρο Πειραιώς 260, σε ένα σύγχρονο, tech-edge σκηνικό που ανέδειξε τον πυρήνα της φιλοσοφίας της Mastercard, την καινοτομία και την εξωστρέφεια. Η ατζέντα του Forum εστίασε στους πα- ράγοντες που επαναπροσδιορίζουν το παγκόσμιο και εγχώριο οικοσύστημα πληρωμών: τον ψηφιακό μετασχηματι- σμό του τραπεζικού συστήματος, την ραγδαία εξέλιξη της τεχνητής νοημο- σύνης, την ενίσχυση της κυβερνοασφά- λειας και τις στρατηγικές συνεργασίες που διαμορφώνουν τη νέα εποχή του εμπορίου. Μέσα από δυναμικές ομιλί- ες και συζητήσεις υψηλού επιπέδου, το Forum έφερε στο προσκήνιο νέες προ- οπτικές για το πώς η τεχνολογία και η συνεργασία διαμορφώνουν το μέλλον μιας ανθεκτικής και βιώσιμης ψηφιακής οικονομίας. Η πρώτη θεματική ενότητα του Forum επικεντρώθηκε στις προοπτικές της οι- κονομίας και στον μετασχηματισμό του τραπεζικού συστήματος. Ο κος Πανα- γιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, άνοιξε τις εργασίες του Forum, παρουσιάζοντας τις στρατηγικές προτε- ραιότητες της εταιρείας για το 2026, με έμφαση στην ασφάλεια, τα οφέλη για τους καταναλωτές και κατόχους καρτών Mastercard, την αναβάθμιση της εμπει- ρίας χρήστη και τον καθοριστικό ρόλο της καινοτομίας στο μέλλον του ηλε- κτρονικού εμπορίου. Από τον τραπεζικό κλάδο, εκπρόσωποι των τεσσάρων συστημικών τραπεζών – ο κος Δημήτρης Πλέσσας, Assistant General Manager, Cards & Digital Business της Εθνικής Τράπεζας, ο κος Γιάννης Γραμματικός, General Manager της Τράπεζας Πειραιώς, ο κος Γιάννος Ιωαννίδης, Chief Retail Products Officer της Alpha Bank, και ο κος Γιάννης Σερα- φειμίδης, Chief Retail Growth Officer της Eurobank – ανέλυσαν τις μεγάλες αλλα- γές που διαμορφώνουν τη νέα εποχή του banking. Με έμφαση στις κανονιστικές εξελίξεις, τις στρατηγικές συνεργασίες με fintechs και την ταχεία ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, οι τοποθετή- σεις τους ανέδειξαν μια τραπεζική αγο- ρά σε μετασχηματισμό, που επενδύει στην εμπιστοσύνη, την καινοτομία και την εμπειρία του πελάτη. Ολοκληρώθηκε το ετήσιο Mastercard Athens Innovation Forum 2025 Η Αlibaba λανσάρει υπηρεσία chatbot AI Με το νέο της chatbot εν- σωματωμένο στην εφαρμο- γή Quark, η Αlibaba ε ισέρ- χεται εκ νέου στο πεδίο των καταναλωτικών υπηρεσιών AI, προσφέροντας δωρεάν πρόσβαση σε έναν ευφυή βοηθό που απαντά σε ερω- τήσεις, πραγματοποιεί ανα- ζητήσεις και συνομιλεί με φυσικότητα είτε με κείμενο είτε με φωνή, αναφέρει σε δημοσίευμά του το Reuters. Με όπλο τα μοντέλα Qwen3 και βλέμμα στραμμένο στην ενίσχυση της παρουσίας της στην κινεζική αγορά, η Alibaba δηλώνει έτοιμη να ανταγωνιστεί τους κυρίαρ- χους της εποχής της τεχνητής νοημοσύνης. Οι προσπάθειες της Alibaba στον τομέα της τεχνητής νοημο- σύνης έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό σε εταιρικούς πελάτες μέσω του τμήματος υπηρεσιών cloud. Η κίνηση αυτή είναι μια ακόμη προσπάθεια να προσελκύσει καταναλωτές σε μια αγορά όπου η εταιρεία δυσκολεύεται να κερδίσει έδαφος με την εφαρμογή βοηθού Tongyi AI. Παρά το γεγονός ότι ήταν μεταξύ των πρώ- των κινεζικών εταιρειών που κυκλοφόρησαν στο κοινό μια εφαρμογή βοη- θού τεχνητής νοημοσύνης για καταναλωτές στα τέλη του 2023, η Tongyi δεν κα- τάφερε να επιτύχει ευρεία υιοθέτηση. Η εφαρμογή είχε 6,96 εκατομμύρια μηνι- αίους ενεργούς χρήστες τον Σεπτέμβριο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι βοηθοί τεχνητής νοημο- σύνης έχουν κερδίσει έδα- φος για εταιρείες όπως η Google, η Microsoft και η OpenAI, οι οποίες τους έχουν ενσωματώσει στις πλατφόρμες Gemini, Copilot και ChatGPT. Με την υποστήριξη των τελευ- ταίων μοντέλων Qwen3 της Alibaba, ο βοηθός συνομιλίας τεχνητής νοημοσύνης της Quark προσφέρει βελτιωμένες δυ- νατότητες συλλογισμού, κατανόησης και εκτέλεσης, ανέφερε η εταιρεία.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz