TM_808

6 25|9|2025 #808 Το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομί- λου ΟΤΕ α νοίγει τις πόρτες του για τη νέα σχολική χρονιά και από τον Σεπτέμβριο 2025 έως τον Μάιο 2026 προσφέρει περισσότερα από 300 δω- ρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, εκπαιδευτικούς, οικογένειες, καθώς και για ειδικά σχολεία και ομά- δες. Για 15η συνεχή χρονιά, το Μου- σείο Τηλεπικοινωνιών αναδεικνύει τις ιστορίες της επικοινωνίας που άλλα- ξαν τον κόσμο, και δημιουργεί νέες εμπειρίες μάθησης, φαντασίας και έμπνευσης για όλους. Στα φετινά προγράμματα με θέμα «Ιστορίες που συνεχίζονται, Ιδέες που μεγαλώνουν», περιλαμβάνονται εικα- στικά εργαστήρια, παιχνίδια επικοι- νωνίας, εργαστήρια STEM, θεατρικές παραστάσεις, ενημερωτικές δράσεις και ξεναγήσεις στους εκθεσιακούς χώ- ρους και στον ανακαινισμένο 2ο όρο- φο του Μουσείου. Τα παιδιά γίνονται ρεπόρτερ, εξερευνούν τα μυστικά της επικοινωνίας μέσα από παροιμίες, παι- χνίδια και τη νοηματική γλώσσα, δημι- ουργούν emoji και αφίσες με τη βοή- θεια της ΑΙ, μαθαίνουν πώς «μιλούν» τα ρομπότ με φως και πώς τα αυτοκίνητα επικοινωνούν με τεχνητή νοημοσύνη. 300 εκπαιδευτικά προγράμματα από το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ Έρευνα Ιδρύματος Vodafone για την ψηφιακή ευημερία νέων Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Skills Upload Junior το υ Ιδρύμα- τος Vodafone γ ια την ενίσχυση της ψηφιακής εκπαίδευσης, το Ίδρυμα, σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Save the Children , π ραγματο- ποίησε έρευνα με σκοπό την χαρτογράφηση και την ολιστική κατανόηση της τρέχουσας κατά- στασης της ψηφιακής ευημερίας των παιδιών σε όλη την Ευρώπη. Η έρευνα, με τίτλο «Click, Scroll, Connect and Balance» υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για συντονισμένες και τεκμηριωμένες πολιτικές και πρακτικές που θα διασφαλίζουν την ψηφιακή ευημερία όλων των παιδιών στην Ευρώπη, χωρίς αποκλεισμούς. Η έρευνα εξετάζει ολιστικά τα ζητήματα της ψηφιακής ευημερίας μέσα από συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφίας, σε συνδυασμό με συνεντεύξεις εμπειρογνωμόνων, αποτυπώνοντας τις πραγματικές εμπειρίες των παιδιών, ενώ διατυπώνει συγκεκριμένες προτάσεις προς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Τα κύρια ευρήματα της έρευ- νας συνοψίζονται στα εξής: Στρεσογόνοι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική υγεία: Ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), η παραπληροφόρηση, οι εθιστικοί μηχανισμοί σχεδιασμού και οι κοινωνικές συγκρίσεις, συμβάλλουν σε αυξημένα επίπεδα άγ- χους, κατάθλιψης και προβλημάτων συμπεριφοράς. Προκλήσεις και κενά στην εκπαίδευση: Πολλά παιδιά στε- ρούνται βασικών γνώσεων σε θέματα, όπως η προστασία προσωπικών δεδομένων και η παραπληροφόρηση, ενώ οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν επαρκή επιμόρφωση και πρόσβαση σε εργαλεία. Ευάλωτες ομάδες παιδιών εκτίθενται σε μεγαλύτερο κίν- δυνο: Παιδιά από περιθωριοποι- ημένες ομάδες, όπως ΛΟΑΤΚΙ+ νέοι, παιδιά μειονοτήτων ή με νευροαναπτυξιακές αναπηρί- ες, αντιμετωπίζουν σε μεγάλο βαθμό αποκλεισμό και υψηλό- τερα ποσοστά διαδικτυακής παρενόχλησης. Άνιση εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου: Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει το πιο ολοκληρωμένο πλαίσιο διεθνώς για την προστασία των παιδιών από τους ψηφιακούς κινδύνους, βασι- ζόμενο στις νομοθεσίες GDPR και DSA. Ωστόσο, παραμένουν οι σημαντικές ανισότητες μεταξύ κρατών-μελών, τόσο στην επα- λήθευση ηλικίας, όσο και στη διαχείριση περιεχομένου και την ψηφιακή παιδεία. Αναδυόμενοι κίνδυνοι χωρίς ύπαρξη τωρινών εργαλεί- ων αντιμετώπισης: Νέες απειλές όπως υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών παραγόμενο με τεχνητή νοημοσύνη, deepfakes και επιβλαβή αλγοριθμικά συστήματα στοχευμέ- νων προτάσεων, ξεπερνούν τα υπάρχοντα ρυθμιστικά εργα- λεία. Ο κανονισμός για την τεχνητή νοημοσύνη (AI Act) και ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) που στοχεύουν στην αντιμετώπιση αυτών των απειλών, βρίσκονται ακόμη υπό διαμόρφωση, ενώ απαιτείται μία δυναμική προσέγγιση που βασίζεται στα δικαιώματα και την ουσιαστική συμμετοχή των παιδιών.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz