TM_794
4 5|9|2025 #794 Η Apple α ναπτύσσει το δικό της εργα- λείο αναζήτησης στο διαδίκτυο με σκο- πό να εισέλθει δυναμικά στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης. Το νέο σύστη- μα, που εσωτερικά αποκαλείται World Knowledge Answers, θα ενσωματωθεί στον φωνητικό βοηθό Siri και στόχος είναι να παρουσιαστεί την άνοιξη του 2026, μαζί με μια μεγάλη αναμόρφωση του λογισμικού iOS. Η υπηρεσία περιγράφεται ως «μηχανή απαντήσεων» και φιλοδοξεί να μετατρέ- ψει το Siri σε ολοκληρωμένη πλατφόρμα αναζήτησης πληροφοριών, σε ανταγω- νισμό με το ChatGPT, το Google Search και τις νέες AI εφαρμογές. Το νέο Siri θα μπορεί να απαντά σε σύνθετα ερωτή- ματα, να χρησιμοποιεί κείμενο, εικόνες, βίντεο και τοπικές πληροφορίες, ενώ θα προσφέρει συνοπτικά και ακριβέστερα αποτελέσματα από το σημερινό. Η κίνηση αυτή έρχεται παράλληλα με τη διατήρηση της επικερδούς συμφωνίας με την Google για την προεπιλεγμένη αναζήτηση στις συσκευές Apple. Ωστό- σο, για το νέο Siri, η Apple συνεργάζεται ήδη με την Google ώστε να ενσωματώ- σει προσαρμοσμένο μοντέλο Gemini, διατηρώντας ταυτόχρονα δική της τε- χνολογία για αναζητήσεις που αφορούν προσωπικά δεδομένα, με στόχο την προ- στασία της ιδιωτικότητας των χρηστών. Η αναβάθμιση του Siri αποτελεί μέ- ρος ενός ευρύτερου σχεδίου ανασύ- νταξης της Apple στον χώρο του AI, όπου μέχρι σήμερα είχε χάσει έδαφος έναντι ανταγωνιστών. Στα σχέδια πε- ριλαμβάνονται ακόμα μια νέα οπτική ταυτότητα του φωνητικού βοηθού και η ανάπτυξη ενός πράκτορα AI για υπηρεσίες υγείας και ευεξίας που θα λανσαριστεί το 2026. Η Salesforce έχει καταργήσει πε- ρίπου 4.000 θέσεις εργασίας στην υποστήριξη πελατών, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αναλαμβάνει μεγαλύτερο μέρος της εργασίας, όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κος Marc Benioff, στο The Logan Bartlett Show. Είπε ότι η μετατόπιση αποτε- λεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου, ώστε να μετατραπεί η Salesforce σε αυτό που αποκαλεί επιχείρηση πρακτόρων. Ο κος Benioff εξήγησε ότι η εται- ρεία έχει μειώσει το παγκόσμιο προσωπικό υποστήριξης από 9.000 σε περίπου 5.000. Χρειάζομαι λιγότερα στελέχη, είπε, προσθέτοντας ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης λει- τουργούν πλέον ως επόπτες, βοηθώντας τους ανθρώπινους πράκτορες να εργάζονται πιο αποτελεσματικά. Η κίνηση δεν αφορούσε μόνο τη μείωση του κόστους. Ο κος Benioff είπε ότι οι θέσεις που απε- λευθερώθηκαν ανακατευθύνονται στις πωλήσεις, ενισχύοντας τη Salesforce στον τομέα της διανο- μής και της δημιουργίας δυνητι- κών πελατών. Δήλωσε: «Αυτή τη στιγμή, δημιουργούμε περισσότε- ρους από 10.000 δυνητικούς πελά- τες την εβδομάδα, συζητάμε μαζί τους και τους μετατρέπουμε σε υποψήφιους πελάτες. Οι υποψήφι- οι πελάτες μας δεν ήταν ποτέ τόσο πολλοί». Μόλις πριν από ένα χρόνο, σχεδόν όλες οι συνομιλίες πελατών στο cloud υπηρεσιών της Salesforce χειρίζονταν από ανθρώπους. Ο κος Benioff λέει ότι σήμερα αυ- τές οι αλληλεπιδράσεις κατανέμονται ισόποσα μεταξύ των AI Agents και των ανθρώπων, ένα σημάδι του πόσο γρήγορα με- τατοπίζεται η ισορροπία μέσα σε ένα από τις μεγαλύτερες εται- ρείες τεχνολογίας. Αναβαθμίζεται το Apple Siri μέσω νέου συστήματος AI Η Salesforce απέλυσε 4.000 επενδύοντας στο AI
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz