TM_788
10 28|8|2025 #788 Η Gen Ζ αλλάζει ριζικά την εικόνα της αγοράς εργασίας. Πρόκειται για μια γενιά που αναζητά ευελιξία, αυτονομία και νέες προοπτι- κές, ενώ δεν διστάζει να αμφισβητήσει τις παραδοσιακές μορφές απασχόλησης. Η οικονομική ανεξαρτησία, η ελευθερία επιλογών και η ευελιξία είναι βασικές τους προτεραιότητες, ενώ η τάση του «job hopping» (η συχνή αλλαγή εργοδότη) αποτελεί για πολλούς σχεδόν δεδομένο. Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα τ ης ΕΥ , σ χεδόν έξι στους δέκα νέους δηλώνουν πως αναμένουν να εργαστούν για έως πέντε διαφορετικούς εργοδότες κατά τη διάρκεια της κα- ριέρας τους, ενώ το 19% προβλέπει ότι θα αλλάξει εργασία έξι ή και περισσότερες φορές. Η τηλεργασία και η ευελιξία στο ωράριο θεωρούνται πλέον βασικά κριτήρια για την αποδοχή μιας θέσης. Έρευνα της εταιρείας Prorata με τίτλο «Τάσεις και προκλήσεις της Gen Z» δείχνει ότι σχεδόν ένας στους δύο νέους στην Ελ- λάδα (48%) ενδιαφέρεται να ξεκινήσει δική του επιχείρηση. Αντίθετα, το 38% απάντησε αρνητικά, προτιμώντας την πα- ραδοσιακή απασχόληση. Από τους επίδοξους επιχειρηματίες, το μεγαλύτερο μερίδιο (20%) κατευθύνεται στον κλάδο της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Δεν είναι τυχαίο, καθώς στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια ένα οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων, με venture capital funds και θερμοκοι- τίδες να υποστηρίζουν τη νέα γενιά. Σημαντικά ποσοστά νέων ενδιαφέρονται επίσης για τον τουρισμό (15%), τις κατασκευές και τα ακίνητα (15%), καθώς και τις χρηματοοικονομικές υπηρε- σίες. Η έρευνα βασίστηκε σε δείγμα 500 ατόμων ηλικίας 17-34 ετών από όλη τη χώρα. Η σχέση της Gen Z με την τεχνολογία είναι ιδιαίτερα στενή. Το 53% δηλώνει ότι περνάει 1-3 ώρες την ημέρα στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ το 30% αφιερώνει 4-6 ώρες. Σχεδόν οι μισοί είχαν ανοίξει λογαριασμό στο Facebook ήδη από τα 13-15 τους χρό- νια, ενώ ένα ποσοστό 14% πριν κλείσει τα 12. Παράλληλα, το 99% διαθέτει smartphone και το 94% χρησιμοποιεί καθημερινά πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η συνεχής επαφή με την τεχνολογία καλλιεργεί δεξιότητες και δίνει θάρρος να πει- ραματιστούν με νέα ψηφιακά εργαλεία, κάτι που διευκολύνει την επιχειρηματική τους εξωστρέφεια. Η έξυπνη εφαρμογή διαχείρισης χρημά- τω ν Plum λά νσαρε τον νέο κανόνα απο- ταμίευσης «Ηλιόλουστες Ημέρες» για να βοηθήσει τους χρήστες να αυξήσουν τις αποταμιεύσεις τους. Κάθε φορά που η εφαρμογή λαμβάνει δεδομένα που επιβεβαιώνουν ότι επικρατεί ηλιοφά- νεια στην τοποθεσία που έχει δηλώσει ο χρήστης, η Plum θα βάζει αυτόματα χρήματα στην άκρη για όσους έχουν ενεργοποιήσει τον κανόνα. Η νέα αυτή αυτοματοποίηση είναι εμπνευσμένη από τον ιδιαίτερα δημοφιλή κανόνας αποταμίευσης «Βροχερές Ημέρες», που βάζει ένα συγκεκριμένο ποσό στην άκρη κάθε φορά που βρέχει. Ο κανόνας «Ηλιό- λουστες Ημέρες» προσφέρει στους χρή- στες πέντε διαφορετικές λειτουργίες για να ενισχύσουν τις αποταμιεύσεις τους: Στη σκιά: Βάζει στην άκρη 1 ευρώ κάθε ηλιόλουστη μέρα. Στη φωτεινή πλευρά: Βάζει στην άκρη 2 ευρώ κάθε ηλιόλουστη μέρα. Ήρθε το καλοκαίρι: Βάζει στην άκρη 5 ευρώ κάθε ηλιόλουστη μέρα. Μέρα για παραλία: Βάζει στην άκρη 10 ευρώ κάθε ηλιόλουστη μέρα. Καίει ο ήλιος: Βάζει στην άκρη 20 ευρώ κάθε ηλιόλουστη μέρα. Με τη νέα αυτή λειτουργία, οι χρήστες της Plum που θα ενεργοποιήσουν τον κανόνα «Ήρθε το Καλοκαίρι» θα μπο- ρούσαν να αποταμιεύσουν περίπου 1.140 ευρώ σε ένα έτος, βασισμένο στον περσινό αριθμό ηλιόλουστων ημερών (228 ημέρες συνολικά). Αν ένας χρήστης επέλεγε το υψηλότερο επίπεδο αποταμί- ευσης «Καίει ο Ήλιος» θα μπορούσε να συγκεντρώσει περίπου 4.560 ευρώ μέσα σε μόλις έναν χρόνο. Η Gen Ζ εκσυγχρονίζει την επιχειρηματικότητα Νέος κανόνας αποταμίευσης από την Plum
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz