TM_779

8 25|7|2025 #779 Η Check Point Research δ ημοσίευ- σε την τελευταία της κατάταξη Brand Phishing για το Β’ τρίμηνο του 2025. Η αναφορά περιγράφει τα brands που μι- μούνται πιο συχνά οι κυβερνοεγκλημα- τίες για να αποσπάσουν ευαίσθητες προ- σωπικές και οικονομικές πληροφορίες, υπογραμμίζοντας τη συνεχή εξέλιξη των τακτικών phishing. Κατά το Β’ τρίμηνο του 2025, η Microsoft διατήρησε τη θέση της ως ο πιο συχνά στοχευμένος οργανισμός, εμφανιζό- μενη στο 25% όλων των προσπαθειών phishing. Η Google ακολούθησε στη δεύτερη θέση με 11%, ενώ η Apple κα- τείχε την τρίτη με 9%. Σημαντική εξέλιξη αποτελεί η επανεμφάνιση του Spotify στη δεκάδα για πρώτη φορά από το Δ’ τρίμηνο του 2019, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση με 6% της δραστηριότη- τας phishing. Ο τομέας της τεχνολογίας παρέμεινε ο πιο συχνά μιμούμενος κλά- δος, ακολουθούμενος από τα κοινωνικά δίκτυα και το λιανεμπόριο. Οι 10 πιο στοχευμένοι οργανισμοί στο Β’ τρίμηνο του 2025 είναι: Microsoft (25%), Google (11%), Apple (9%), Spotify (6%), Adobe (4%), LinkedIn (3%), Amazon (2%), Booking (2%), WhatsApp (2%), Facebook (2%). Μία από τις πιο προβεβλημένες επιθέ- σεις phishing του τριμήνου στόχευσε χρήστες του Spotify. Οι κυβερνοεγκλη- ματίες δημιούργησαν μια κακόβουλη σελίδα σύνδεσης σε μια συγκεκριμένη διεύθυνση. Η σελίδα phishing αναπαρή- γαγε με ακρίβεια το περιβάλλον σύνδε- σης του Spotify, χρησιμοποιώντας παρό- μοια γραφικά και στοιχεία διεπαφής του χρήστη. Τα θύματα καλούνταν να εισά- γουν τα ονόματα χρήστη και τους κωδι- κούς πρόσβασης, τα οποία στη συνέχεια οδηγούσαν σε μια ψεύτικη σελίδα πλη- ρωμής που προσπαθούσε να υποκλέψει και τα στοιχεία πιστωτικής κάρτας. Αυτή η εκστρατεία σηματοδοτεί την πρώτη επανεμφάνιση του Spotify στις κορυ- φαίες θέσεις phishing από το Δ’ τρίμηνο του 2019 και υπογραμμίζει πως οι υπη- ρεσίες ψυχαγωγίας πλέον στοχοποιού- νται εξίσου επιθετικά με τις τεχνολογικές πλατφόρμες. Μια ακόμη σημαντική τάση κατά το Β’ τρίμηνο του 2025 ήταν η απότομη αύξηση των phishing domains που σχετίζονται με το Booking.com, με πε- ρισσότερους από 700 νέους τομείς να καταχωρούνται χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη μορφή. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 1000% σε σύγκριση με τις αρ- χές του έτους. Πολλοί από αυτούς τους ιστότοπους ενσωμάτωναν πραγματικά δεδομένα χρηστών, όπως ονόματα και στοιχεία επικοινωνίας, για να ενισχύσουν την αξιοπιστία και την αίσθηση του κατε- πείγοντος. Αν και οι σελίδες αυτές είχαν σύντομη διάρκεια ζωής, αναδεικνύουν τη συνεχή εξατομίκευση και στοχευμένη φύση των phishing επιθέσεων. Τάσεις brand phishing για το Β’ τρίμηνο 2025 από την CPR

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz