TM_767

8 9|7|2025 #767 Σε μια αγορά εργασίας που χαρακτηρί‑ ζεται από διαρκή κινητικότητα, ρευστό‑ τητα και αυξημένες απαιτήσεις, σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι βρί‑ σκεται σε φάση αναζήτησης της επόμε‑ νης επαγγελματικής ευκαιρίας. Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και βασικές θέσεις. Αυτό το φαινομενικά οξύμωρο σχήμα, αποτέλεσε τον πυρήνα της συζήτησης στο Xecutive Xperience του kariera. gr , μ ιας συνάντησης μεταξύ κορυφαίων στελεχών (C-Level), με στόχο την ανταλ‑ λαγή εμπειριών, στρατηγικών και προ‑ βληματισμού γύρω από το μέλλον της εργασίας. Η έρευνα καριέρας υποψηφίων και ερ‑ γαζομένων του kariera.gr, σε συνεργα‑ σία με το Τμήμα Διοικητικής Επιστή- μης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών , α νέδειξε ότι η αναζήτηση εργασίας βρίσκεται στο προ‑ σκήνιο, με τις γυναίκες και τις νεότερες ηλικιακά ομάδες να εμφανίζονται πιο ενεργές. Ωστόσο, η εμπειρία του υπο‑ ψηφίου κατά τη διαδικασία της επιλογής εργοδότη πολλές φορές είναι αποτρε‑ πτική, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με διάφορα ζητήματα όπως οι ασαφείς αρμοδιότητες στην περιγραφή των θέ‑ σεων, η απουσία ενημέρωσης μετά τη συνέντευξη, καθώς και οι αυτοματοποι‑ ημένες μέθοδοι από τις οποίες απουσιά‑ ζει η ανθρώπινη επικοινωνία. Ως τεχνική αναζήτησης εργασίας, επιλέγονται κατά κύριο λόγο οι ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά παρόλα αυτά οι υποψήφιοι φαί‑ νεται να εμπιστεύονται περισσότερο το ανεπίσημο δίκτυο επαφών και τις συστά‑ σεις άλλων εργαζομένων. Ένα από τα σημαντικά ευρήματα της έρευ‑ νας αναδεικνύει ότι σχεδόν ένας στους δύο συμμετέχοντες (47%) βρίσκεται σε ενεργή αναζήτηση εργασίας, ενώ ένα ση‑ μαντικό ποσοστό, της τάξης του 20,5%, δεν αναζητά καθόλου αυτή την περίοδο. Οι γυναίκες εμφανίζονται να ψάχνουν για μια νέα θέση σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους άνδρες. Εκτός από το φύλο, φαίνεται και η ηλικία να παίζει καθοριστικό ρόλο, με τις νεότερες ηλικιακές ομάδες να είναι πιο ενεργές στην αναζήτηση νέων επαγ‑ γελματικών ευκαιριών. Το 46% των συμμετεχόντων στην έρευ‑ να δήλωσαν ότι αναζητούν θέση ως υπάλληλοι γραφείου, ενώ το 22% ενδια‑ φέρεται να απασχοληθεί στον τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού και το 19% στον κλάδο των Πωλήσεων. Σε ό,τι αφορά τα κανάλια αναζήτησης εργασίας, η έρευ‑ να αναδεικνύει ως πιο δημοφιλείς πλατ‑ φόρμες το LinkedIn (65%), τις εταιρικές ιστοσελίδες καριέρας (Career Sites) με ποσοστό 63%, αλλά και τις ιστοσελίδες αναζήτησης αγγελιών (Job Boards) με ποσοστό 61%. Αξιοσημείωτο είναι ότι ένας στους δύο συμμετέχοντες βρήκε εργασία μέσα σε διάστημα μικρότερο των τριών μηνών (56%), ενώ το 34% κατάφερε να βρει την επόμενη επαγγελματική ευκαιρία μέσα σε διάστημα από τέσσερις έως δώδεκα μήνες (34%). Ωστόσο το 14% όσων έλα‑ βαν προσφορά εργασίας, δεν την απο‑ δέχτηκαν κυρίως για μισθολογικούς λό‑ γους (68%) ή επειδή το πακέτο παροχών δεν ήταν ελκυστικό (36%). Οι βασικότεροι λόγοι που ωθούν έναν εργαζόμενο σε οικειοθελή αποχώρηση είναι, κατά κύριο λόγο, μια καλύτερη οι‑ κονομική προσφορά από άλλη εταιρεία (66%) και το αυξημένο άγχος ή η πίεση στο υφιστάμενο εργασιακό περιβάλλον (56%). Ακολουθούν η δυσλειτουργική σχέση με τον άμεσο προϊστάμενο (55%), η έλλειψη αναγνώρισης (48%) και η ανά‑ γκη για καλύτερη ισορροπία μεταξύ προ‑ σωπικής και επαγγελματικής ζωής (43%). Αντίστοιχα, οι κυριότεροι λόγοι που οδη‑ γούν έναν εργαζόμενο να παραμείνει σε έναν οργανισμό, είναι το ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών (60%), η ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής (59%), η εργασιακή ασφάλεια και σταθερότητα (56%), η οικονομική ευρω‑ στία της εταιρείας (41%), καθώς και οι ευκαιρίες καριέρας και εξέλιξης (38%). Η εργασιακή ικανοποίηση φαίνεται πως συνδέεται περισσότερο με άυλες πτυχές του εργασιακού περιβάλλοντος, όπως η ύπαρξη αξιοκρατίας και σεβασμού, η συνεργατική κουλτούρα και η καλή επι‑ κοινωνία με τη διοίκηση, στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική δέσμευση και την εργασιακή ευημερία. 1/2 εργαζόμενους αναζητά νέα θέση εργασίας

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz