TM_752

12 18|6|2025 #752 Μια νέα παγκόσμια μελέτη που δημο- σιεύθηκε από την Kyndryl α ποκάλυψε ότι μόνο λίγες επιχειρήσεις έχουν ευ- θυγραμμίσει αποτελεσματικά τις στρα- τηγικές τους γύρω από το ανθρώπινο δυναμικό με την αυξανόμενη χρήση της ΤΝ. Όσες το έχουν κάνει, προηγούνται ήδη στον αγώνα για απόδοση θετικών αποτελεσμάτων στις επενδύσεις τους. Η έκθεση Kyndryl People Readiness 2025 καταγράφει το κενό ανάμεσα στην επένδυση σε AI και στην ετοιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού με το 95% των επιχειρήσεων να έχει επενδύσει στην ΤΝ, το 71% των ηγετών να δηλώνει ότι οι εργαζόμενοί τους δεν είναι ακόμα έτοιμοι να αξιοποιήσουν την τεχνολο- γία, το 51% να θεωρεί ότι η εταιρεία τους δεν διαθέτει το απαραίτητο ταλέ- ντο με δεξιότητες για τη διαχείριση της ΤΝ και το 45% των CEOs να πιστεύει ότι οι εργαζόμενοι είναι διστακτικοί ή και εχθρικοί απέναντι στην ΤΝ. Παρά τις προσπάθειες για εφαρμογή, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν απολαμ- βάνουν ακόμα τα οφέλη που θα μπο- ρούσαν να προκύψουν από καινοτόμες χρήσεις της ΤΝ, οι οποίες οδηγούν στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρε- σιών. Τα εργαλεία Generative AI είναι η πιο συχνά αναφερόμενη χρήση, όμως μόνο 4 στους 10 ηγέτες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν ΤΝ για τη βελτίωση της λήψης αποφάσεων ή την ενίσχυση της ανάπτυξης. Η μελέτη αναδεικνύει μία κα- τηγορία εταιρειών Pacesetters στην ΤΝ που καταφέρνουν να συνδυάσουν την αξιοποίηση της ΤΝ με την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Οι επιχει- ρήσεις αυτές αντιμετωπίζουν αποτελε- σματικά τρία βασικά εμπόδια: Διαχείριση οργανωτικής αλλαγής: Οι Pacesetters στην ΤΝ είναι τρεις φορές πιο πιθανό να έχουν εφαρμόσει πλήρως μια στρατηγική διαχείρισης αλλαγής για την ΤΝ στο εργασιακό περιβάλλον. Έλλειψη εμπιστοσύνης των εργαζομέ- νων στην ΤΝ: Είναι 29% λιγότερο πιθανό να καταγράψουν φόβους για επιπτώσεις της ΤΝ κατά την εμπλοκή των εργαζομένων. Κενά δεξιοτήτων: Είναι 67% πιο πιθα- νό να διαθέτουν εργαλεία και διαδικα- σίες για την καταγραφή δεξιοτήτων, ενώ 4 στις 10 δεν αναφέρουν καμία πρόκληση σε σχέση με τις δεξιότητες του προσωπικού τους. Το YouTube δημοσίευσε την Τρίτη, 10 Ιουνίου μια έκθεση που δείχνει πόσο σημαντική έχει γίνει η οικονομία των δημιουργών. Σύμφωνα με έρευνα τη ς Oxford Economics , η πλατφόρμα ανα- φέρει ότι το δημιουργικό οικοσύστημα του YouTube συνέβαλε με πάνω από 55 δισ. δολά- ρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ και στήριξε περισσότερες από 490.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης. Όταν το YouTube μιλάει για το δημιουργικό του οικο- σύστημα, δεν αναφέρεται μόνο στους δημιουργούς. Περιλαμβάνει όλους όσοi συνεργάζονται με τους δη- μιουργούς του YouTube (μοντέρ βίντεο, βοηθοί, δημοσιογράφοι), καθώς και άτομα που εργάζονται για εταιρείες, οι οποίες απευ- θύνονται σε δημιουργούς. Ωστόσο, αυτά τα νούμερα συνεχίζουν να αυξάνονται, ακόμη και σε μια εποχή που οι επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων δεν επενδύουν πλέον χρήματα στον κλάδο όπως έκαναν πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Το 2022, το YouTube και η Oxford Economics ανέφεραν ότι το δημιουργικό του οικοσύστημα δημιούργησε περίπου 390.000 θέσεις εργασίας και συνέβαλε με πάνω από 35 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ, πράγμα που σημαίνει ότι αυτά τα στοιχεία για το 2024 αυξή- θηκαν κατά 100.000 θέσεις εργασίας και 20 δισεκατομ- μύρια δολάρια. Αυτά τα νούμερα είναι τόσο μεγάλα επειδή το YouTube παρέχει τις πιο σταθερές και επικερδείς ευκαιρίες για τους δημιουργούς. Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις για το Πρόγραμμα Συνεργατών του YouTube μπορούν να κερδί- σουν το 55% των εσόδων από τις διαφημίσεις. Ακόμα και για τους δημιουργούς μεσαίας κατηγορίας αυτό μπορεί να ανέρχεται σε αρκετές χιλιά- δες δολάρια τον μήνα. Ενώ το TikTok και το YouTube Shorts έχουν προσπαθήσει να κερδοφορήσουν από τις πλατφόρμες τους, ο κλάδος δεν έχει βρει έναν τρόπο να κατανέμει αξιόπιστα τα έσο- δα από τις διαφημίσεις μεταξύ των δημιουργών σύντομων βίντεο. 490.000 νέες θέσεις εργασίας χάρη στο YouTube Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν επωφελούνται ακόμα από την υιοθέτηση της ΤΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz