TM_751

12 17|6|2025 #751 Με αφορμή την καλοκαιρινή περίοδο, κατά την οποία οι γάμοι βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους, η Klarna π αρου- σιάζει τα αποτελέσμα τα έρευνα ς που εξετάζει το οικονομικό βάρος που αντι- μετωπίζουν οι καλεσμένοι όταν προ- σκαλούνται σε έναν γάμο προορισμού. Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθη- κε τον Μάιο 202 5 σε συνεργ ασία με την εταιρεία ερευνώ ν Appinio , συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές. Ως γάμος προορισμού αναφέρεται ο γά- μος που πραγματοποιείται εκτός της πό- λης καταγωγής του γαμπρού και της νύφης και συνήθως απαιτεί ένα πιο μακρινό ταξί- δι για το ζευγάρι και τους καλεσμένους. Η σχετική έρευνα αποκαλύπτει σημαντικές διαφοροποιήσεις στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές διαχειρίζονται το κόστος για να συμμετέχουν σε έναν τέτοιο γάμο και αναφέρει τι ενέργειες κάνουν για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οικονομικά. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, πε- ρισσότεροι από 6 στους 10 συμμετέχο- ντες δηλώνουν ότι δεν θα ξόδευαν πάνω από 500 ευρώ συνολικά για να ταξιδέ- ψουν για έναν γάμο. Τα έξοδα περιλαμ- βάνουν έξοδα μετακίνησης, διαμονής και δώρου προς το ζευγάρι. Το 36,7% δηλώνει ότι οριακά μπορεί να διαθέσει έως 250 ευρώ, ενώ μόνο ένα μικρό πο- σοστό (7%) είναι πρόθυμο να ξεπεράσει τα 1.500 ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ένα υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων της έρευνας (38,8%) απά- ντησαν ότι έχουν αρνηθεί στο παρελθόν να παραστούν σε γάμο που έπρεπε να ταξιδέψουν, επικαλούμενοι ως βασικό λόγο το κόστος. Για όσους τελικά αποφάσισαν να τα- ξιδέψουν για έναν γάμο, τα ποσά που ξοδεύτηκαν συνολικά επιβεβαιώνουν το οικονομικό βάρος της απόφασης. Το 31% δηλώνει ότι ξόδεψε κάτω από 250 ευρώ, ενώ άλλο ένα 30% πλήρωσε έως 500 ευρώ. Ένα 13% υπολογίζει το συνο- λικό ποσό μεταξύ 501 και 750 ευρώ, ενώ μόνο ένα μικρό ποσοστό (4,7%) ξεπέρα- σε τα 1.000 ευρώ. Τα αποτελέσματα δεί- χνουν ότι η παρουσία σε έναν γάμο σε κάποιον προορισμό επιφέρει μια οικο- νομική επιβάρυνση για τον καλεσμένο. Για να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν οικο- νομικά, πολλοί καλεσμένοι υιοθετούν ευέ- λικτες λύσεις που θα τους εξοικονομήσουν χρήματα. Ειδικότερα, το 46,5% δηλώνει ότι συνδυάζει τον γάμο με διακοπές στον ίδιο προορισμό, ενώ περίπου 1 στους 3 επιλέγει να περιορίσει τη διάρκεια διαμονής ώστε να μειώσει το συνολικό κόστος. Αντίστοιχο ποσοστό (30,1%) επιλέγει να μοιραστεί τα έξοδα διαμονής με άλλους καλεσμένους, επιλέγοντας λύσεις, όπως την ενοικίαση κάποιου Airbnb καταλύματος. Όσοι από τους ερωτηθέντες είχαν παρευ- ρεθεί σε γάμο προορισμού, δήλωσαν ότι είχαν αποταμιεύσει χρήματα εκ των προ- τέρων για να καλύψουν τα συνολικά έξοδα (44,3%), ενώ το 44,9% χρησιμοποίησε χρή- ματα από τον τρέχοντα λογαριασμό. Το 9% επέλεξε πληρωμή μέσω πιστωτικών καρ- τών, ένα άλλο 9% δανείστηκε από την οι- κογένεια ή από φίλους, ενώ ένα 7,4% προ- τίμησε εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής, όπως την υπηρεσία Buy Now Pay Later. Ποια η στάση των καταναλωτών απέναντι στους γάμους προορισμού;

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz