TM_735
8 23|5|2025 #735 Πανελλαδική έρευνα με αντικεί- μενο τη στάση και την εμπειρία των καταναλωτών σχετικά με τα κανάλια εξυπηρέτησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ελλάδα, πραγματοποίησε η ΕΕΤΤ εντός του Μαρτίου 2025. Η έρευνα διενεργήθηκε με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, τηλεφωνικά και με διαδικτυακές συνεντεύξεις, σε αντιπροσωπευτι- κό δείγμα 1.203 ατόμων, ανδρών και γυναικών, 18-65 ετών. Σκοπός της έρευνας ήταν να διε- ρευνήσει την αντίληψη των κατα- ναλωτών σχετικά με τα κανάλια πώλησης και διάθεσης των υπηρε- σιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών που έχουν αναπτύξει οι κύρι- οι πάροχοι, αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε καναλιού πώλησης. Επιπλέον, η έρευνα αποσκοπούσε στην αξι- ολόγηση του επιπέδου ενημέρωσης των καταναλωτών για τις διαθέσιμες υπηρεσίες και στην ανάδειξη τυχόν αντι-ανταγωνι- στικών πρακτικών που πλήττουν τη λειτουργία της αγοράς. Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας συνοψίζονται ως εξής: Τηλεφωνικά κέντρα: Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές θε- ωρούν ότι τα τηλεφωνικά κέντρα προσφέρουν τις καλύτερες τιμές και εκπτώσεις τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τη- λεφωνία, συγκριτικά με τα υπόλοιπα κανάλια πώλησης. Η σημα- σία των τηλεφωνικών κέντρων, ως μέσων εξυπηρέτησης, εμφα- νίζεται υψηλή, καθώς παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη διείσδυση χρήσης με ποσοστό 58%, ενώ επτά στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι από αυτά. Μάλιστα, αποτελούν το κύριο κανάλι διατύπωσης τεχνικών προβλημάτων (34%), με ικανοποι- ητική επίλυση αυτών στο 72% των περιπτώσεων. Φυσικά καταστήματα: Για το 38% των καταναλωτών και με εξαίρε- ση τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας, τα φυσικά καταστήματα αποτελούν το παραδοσιακό και πιο προσβάσιμο από όλους κανά- λι εξυπηρέτησης. Ένας στους τέσ- σερις καταναλωτές θεωρεί ότι τα φυσικά καταστήματα προσφέρουν αποτελεσματική εξυπηρέτηση, αντίστοιχη του τηλεφωνικού κέ- ντρου και όσοι τα χρησιμοποιούν για αγορά/ανανέωση, εκτιμούν ότι προσφέρουν καλές τιμές και εκπτώσεις. Εφαρμογή στο κινητό (app): Η εφαρμογή στο κινητό που προσφέρει ο κάθε τηλεπικοινωνιακός πάροχος κατατάσσεται δεύτερο προτιμώμενο κανάλι εξυπηρέτησης σε όρους προ- σβασιμότητας (27%) πίσω από το φυσικό κατάστημα, τρίτο σε διείσδυση (33%, με υψηλή προτίμηση από ερωτώμενους νεα- ρής ηλικίας, αλλά με τη μεγαλύτερη ένταση χρήσης) και πρώτο σε επίπεδο ικανοποίησης (78%) και ευκολίας (78%). Ιστοσελίδα: H ιστοσελίδα εμφανίζει πιο αδύναμη εικόνα σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια και φαίνεται ότι κυρίως χρη- σιμοποιείται υποστηρικτικά από τους καταναλωτές για ενη- μέρωση σχετικά με νέα προγράμματα (24%). Παρουσιάζει τη χαμηλότερη διείσδυση από όλα τα κανάλια (18%) και χαρακτη- ρίζεται από χαμηλό επίπεδο ικανοποίησης (69%) και ευκολίας εξυπηρέτησης (70%). Η Data4 και το Ίδρυμα του Πανεπι- στημίου Paris-Saclay α νακοίνωσαν την έναρξη ενός καινοτόμου πιλοτικού έργου που έχει ως στόχο τη μετατροπή της θερμότητας από τους servers σε βι- ομάζα. Το φιλόδοξο αυτό έργο, το οποίο υλοποιείται στις εγκαταστάσεις της Data4 στο Marcoussis της Γαλλίας, ανοί- γει τον δρόμο για μια νέα γενιά βιοκυκλι- κών Data Centers. Το σύστημα ανάκτησης θερμότητας και παραγωγής βιομάζας που εγκαταστά- θηκε στην οροφή ενός γαλλικού Data Center περιλαμβάνει μια μονάδα παρα- γωγής μονοκύτταρων φυκών, με ικανό- τητα απορρόφησης διοξειδίου του άν- θρακα 20 φορές μεγαλύτερη από αυτήν των δέντρων με ισοδύναμη επιφάνεια. Τα φύκη προορίζονται για επαναχρησι- μοποίηση σε τοπικές εφοδιαστικές αλυ- σίδες στους τομείς της αγροδιατροφής και της φαρμακοβιομηχανίας. Το μεγάλης κλίμακας έργο δημιουργή- θηκε από μια διεπιστημονική ομάδα ειδι- κών, στην οποία συμμετείχαν η νεοφυής επιχείρηση Blue Planet Ecosystems και η ομάδα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Essonne. Αποτελεί καρπό συνέργειας μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων του Ιδρύματος του Πανεπιστημίου Paris-Saclay και της Data4. Εντάσσεται σε μια παγκόσμια προσέγγιση με σκοπό τον σχεδιασμό του πρώτου βιοκυκλικού Data Center στον κόσμο ένα τεχνολογικό επίτευγμα στην υπηρεσία της οικολογικής μετάβασης. Ένα δεύτερο έργο για την εγκατάστα- ση μονάδων φύκης στις προσόψεις των Data Centers βρίσκεται υπό ανάπτυξη, με στόχο την κλιμάκωση της παραγωγής σε 20 κιλά φύκης και τη δέσμευση 36 κιλών CO₂ ημερησίως. Καινοτόμο έργο από Data4 και Ίδρυμα του Πανεπιστημίου Paris-Saclay Έρευνα για τα κανάλια εξυπηρέτησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz