TM_728

8 14|5|2025 #728 Ενόψει της Διεθνούς Ημέρας Οικογέ- νειας, που γιορτάζεται στις 15 Μαΐου, οι ειδικοί της Kaspersky α νέλυσαν τις ψηφιακές απειλές που χρησιμοποιούν ως δόλωμα δημοφιλή brands, τα οποία απευθύνονται στην οικογένεια, όπως η Disney, η LEGO, ηToca Boca κ.ά. Η έρευ- να, βασισμένη στην παρακολούθηση επιλεγμένων λέξεων κλειδί, αποκάλυ- ψε μια σταθερή αύξηση στις απόπειρες επιθέσεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 38% από το 2ο τρίμηνο του 2024 έως το 1ο τρίμηνο του 2025. Η τηλεμετρία της Kaspersky καταδεικνύει μια σταθε- ρή ανοδική τάση στις απόπειρες επιθέ- σεων που εκμεταλλεύονται εμπορικά σήματα που απευθύνονται σε παιδιά και οικογένειες. Ξεκινώντας από μόλις 89.000 το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ο αριθμός των επιθέσεων αυξάνεται από τρίμηνο σε τρίμηνο, φτάνοντας σχεδόν τις 123.000 το πρώτο τρίμηνο του 2025. Καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου, η Kaspersky εντόπισε πάνω από 432.000 τέτοιες απόπειρες. Οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύο- νται τη δημοτικότητα και τη συναισθη- ματική οικειότητα των συγκεκριμένων εμπορικών σημάτων για να εξαπατή- σουν τους χρήστες ώστε να κατεβά- σουν κακόβουλα αρχεία, συχνά με τη μορφή κινούμενων σχεδίων ή παιχνιδι- ών. Όσο πιο δημοφιλές είναι ένα εμπο- ρικό σήμα, τόσο πιο ελκυστικό γίνεται ως δόλωμα για τους δράστες. Η ανάλυση της Kaspersky δείχνει ότι οι πιο συχνές απειλές που στοχεύουν παιδιά και οικογένειες δεν είναι πάντα οι πιο προφανείς. Κατά τη διάρκεια της αναφερόμενης περιόδου, σχεδόν 400.000 απόπειρες συνδέθηκαν με το Downloaders, ένα λογισμικό που μπο- ρεί να φαίνεται αβλαβές, αλλά συχνά χρησιμοποιείται για να εγκαταστήσει κρυφά άλλες δυνητικά επικίνδυνες εφαρμογές. Αυτά τα downloaders συ- χνά εμφανίζονται ως παιχνίδια, βίντεο ή προγράμματα εγκατάστασης που σχετίζονται με δημοφιλείς επωνυμίες, καθιστώντας τα ιδιαίτερα αποτελεσμα- τικά στην εξαπάτηση των χρηστών. Επιπλέον, πάνω από 7.800 περιπτώσεις αφορούσαν Trojans, τα οποία μπορούν να υποκλέψουν ευαίσθητα δεδομένα, να παρακολουθήσουν τη δραστηριότη- τα ή να παραγάγουν απομακρυσμένη πρόσβαση στους επιτιθέμενους. Αυτά είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα όταν κρύβο- νται μέσα σε φαινομενικά αθώα αρχεία, όπως cheats ή εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί από ακόλουθους. Το adware ευθύνεται για πάνω από 6.400 απόπειρες επιθέσεων, εμφανιζόμενο συνήθως ως εντυπωσιακά παιχνίδια ή εφαρμογές βίντεο που προβάλλουν συνεχώς στους χρήστες ανεπιθύμητες διαφημίσεις, επιβραδύνοντας τις συ- σκευές και ενδεχομένως ανοίγοντας την πόρτα σε επιπλέον απειλές. Στο πλαίσιο της ανάλυσης, οι ερευνη- τές της Kaspersky εντόπισαν πολλα- πλές ψεύτικες ιστοσελίδες και ιστο- σελίδες phishing που μιμούνται τον σχεδιασμό και την επωνυμία αγαπημέ- νων οικογενειακών brands. Ένα αξιο- σημείωτο παράδειγμα ήταν μια σελίδα phishing που δημιουργήθηκε για να μοιάζει με την επίσημη ιστοσελίδα του Tokyo Disney Resort. Τέτοιες απάτες συχνά δεν διακρίνονται από νόμιμες σελίδες με την πρώτη ματιά, με τη μόνη διαφορά να είναι η διεύθυνση URL του ιστότοπου. Η ψεύτικη ιστοσελίδα προ- σέφερε στους χρήστες την ευκαιρία να «αγοράσουν» εισιτήρια για το πάρκο, όπως ακριβώς και η πραγματική, και τους ζητούσε να εισάγουν τα προσω- πικά τους στοιχεία και τα στοιχεία πλη- ρωμής τους. Ωστόσο, αντί να εξασφα- λίσουν μια μαγική ημέρα στο θεματικό πάρκο, τα θύματα θα μπορούσαν να υποστούν κλοπή των στοιχείων της τραπεζικής τους κάρτας. Αυξήθηκαν οι κυβερνοεπιθέσεις με δόλωμα γνωστά οικογενειακά brands

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz