TM_728

6 14|5|2025 #728 Η Scuderia Ferrari κ αι η HP π αρου- σίασαν ένα ειδικό, από κοινού σχε- διασμένο χρώμα, ενόψει του Grand Prix του Μαϊάμι, που σηματοδοτεί τον πρώτο χρόνο της συνεργασίας τους για τον τίτλο. Το πρωτοποριακό χρώμα που παρουσιάστηκε στο κέ- ντρο του Μαϊάμι από τους οδηγούς της Scuderia Ferrari HP και τον επι- κεφαλής της ομάδας, Fred Vasseur, είναι αποτέλεσμα της βαθιάς συνερ- γασίας μεταξύ των δύο εταιρειών, διευρύνοντας τα όρια του οπτικού σχεδιασμού και της απόδοσης. Η ενδυμασία συνδυάζει το κόκ- κινο χρώμα της Ferrari με το χαρακτηριστικό λευκό και το μπλε της HP, το οποίο εφαρμόζεται με τη χρήση νέων τεχνολογιών που θα ανοίξουν τον δρόμο για ακόμη πιο εντυπωσιακά σχέδια στο μέλλον. Στο πλαίσιο μιας σειράς συνεχιζόμενων κοινών έργων μεταξύ των μηχανικών της HP και της Scuderia Ferrari, η ανάπτυξη του χρώματος του Μαϊάμι αποτελεί σα- φές παράδειγμα καινοτομίας στην πράξη. Οι ομάδες μηχανικών τόσο της Ferrari στο Maranello, όσο και της HP στη Βαρκελώνη, συνεργάστηκαν και πειραματίστηκαν με τεχνολογίες και υλικά για να επιτύχουν το τελικό αποτέλεσμα. Χρησιμοποιήθηκαν καινοτόμες τε- χνικές για την παραγωγή του φιλμ που καλύπτει μέρος του SF-25. Αυτές αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό βήμα προόδου σε σχέση με την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι, δημιουργώντας ένα κάλυμμα αυτοκινήτου που είναι έως και 14% ελαφρύτερο και έως και 17% λεπτότερο, με αυξημένη θερμική αντίσταση. Η μεμβράνη δεν περιέχει PVC, είναι πλήρως ανακυκλώσιμη και εφαρμόζεται με την τελευταία γενιά τεχνολογίας latex της HP. Η ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA άρχισε τις πρώτες δοκιμές ενός συστήμα- τος πλοήγησης που θα κάνει τις αποστολές στη Σελήνη το ίδιο εύκολες όσο μια βόλτα στην πόλη με το Google Maps. Το σύστημα LUPIN αναπτύσσεται για την ESA από την ισπανική διαστημική εταιρεία GMV την ώρα που το διεθνές ενδιαφέρον για τη Σελήνη αναθερμαίνεται, με τις ΗΠΑ και την Κίνα να σχεδιάζουν αποστολές που θα μελετήσουν τον ορυκτό πλούτο του φεγγαριού. Η GMV ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι πριν από λίγες ημέρες ολοκλήρω- σε τις δοκιμές ενός πρωτοτύπου στο νησί Φουερταβεντούρα των Κανάριων Νήσων, ένα ερημικό, αφιλόξενο τοπίο που μοιάζει ως ένα βαθμό με τη σελη- νιακή επιφάνεια. Όπως το GPS, το σύ- στημα LUPIN βασίζεται σε σήματα που μεταδίδουν δορυφόροι, οι οποίοι σε αυτή την περίπτωση θα κινούνται σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. Σήμερα, τα σκάφη που πετούν προς τη Σελήνη και οι αποστολές στην επιφάνεια του φεγγαριού δεν μπορούν να προσ- διορίζουν τη θέση τους σε πραγματικό χρόνο και πρέπει να βασίζονται σε υπο- λογισμούς με βάση τα δεδομένα που λαμβάνουν από τη Γη. Το LUPIN, αντίθετα, θα επέτρεπε τον αυ- τόματο προσδιορισμό του στίγματος με μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτό θα ήταν δυ- νατό ακόμα και αν διακόπτονταν οι επι- κοινωνίες με τη Γη, οι οποίες απαιτούν είτε άμεση οπτική επαφή ή αναμεταδότες σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. Αντί για τέτοιους αναμεταδότες, η ESA θα βασίζε- ται στο μέλλον στο Σεληνιακό Σύστημα Πλοήγησης και Επικοινωνίας (LCNS), ένα σμήνος δορυφόρων που θα κινούνται σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη και θα με- τρούν σε πραγματικό χρόνο την απόστα- σή τους από τη σεληνιακή επιφάνεια. Το σύστημα εντοπισμού και πλοήγησης που αναπτύσσει η GMV θα συνδυάζει τα δορυφορικά σήματα με χαρτογραφι- κά δεδομένα και παρατηρήσεις άλλων δορυφόρων ώστε να ενημερώνονται οι αποστολές για τυχόν πρόσφατες αλλα- γές λόγω πρόσκρουσης μετεωριτών ή άλλων παραγόντων. Στο μεταξύ, η ESA συμμετέχει σε διεθνή προσπάθεια για την καθιέρωση ενός κοινά αποδεκτού χρόνου αναφοράς στη Σελήνη, μια κοινά αποδεκτή «ώρα Σελήνης» που θα επιτρέ- πει σε αποστολές διαφορετικών χωρών να συνεννοούνται μεταξύ τους. Σε δοκιμαστική λειτουργία το LUPIN για πλοήγηση στη Σελήνη Ferrari και HP συνδύασαν τεχνολογία και design για το Grand Prix

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz