TM_727

8 13|5|2025 #727 Πρωταγωνίστησαν οι μαθητές και οι επιχει- ρηματικές τους ιδέες, για πέμπτη συνεχό- μενη χρονιά, στην τε- λετή βράβευσης του NextGen Innovators, του 5ου Πανελλήνι- ου Μαθητικού Δια- γωνισμού Επιχειρη- ματικότητας Νέων με προσανατολισμό στην αειφόρο ανά- πτυξη, που διοργανώ- νεται από το Envolve Entrepreneurship . Σε μια ζωντανή διαδικτυ- ακή μετάδοση, περισ- σότεροι από 1.700 θεατές παρακολούθησαν τις παρουσι- άσεις 10 μαθητικών ομάδων από την Αττική, την Κρήτη, τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και το Κιλκίς, καθώς και συζητήσεις από εκπροσώπους της επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής κοινότητας. Ο φετινός διαγωνισμός συγκέντρωσε 107 συμ- μετοχές από σχολεία της χώρας. Οι ιδέες των 10 φιναλίστ εστίασαν σε προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν στη χρή- ση βιώσιμων προϊόντων στην καθημερινότητα, την επαναχρησιμοποίη- ση υλικών, τις μετακινή- σεις και τη συνεργασία για την ανάπτυξη μιας πιο βιώσιμης συνείδη- σης και κουλτούρας. Οι νικήτριες ομάδες του φε- τινού διαγωνισμού είναι οι grECOtrails από το 1ο ΓΕΛ Σπάτων (1η θέση), Δ.Ε.Σ Δρώ Ευαισθητοποιούμαι Σκέφτομαι από το ΓΕΛ Φιλοθέης (2η θέση), PILLNOW από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη (3η θέση), Photon IQ από το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας (βραβείο καλύτερης παρουσίασης) και EcoRun από το 3ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης (βραβείο κοινού). Τρία νέα ψηφιακά «όπλα» προσθέτει στη φαρέτρα της η ΑΑΔΕ , ενισχύοντας τη στρατηγική της για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την ενίσχυση της φορο- λογικής συμμόρφωσης στην Ελλάδα, κα- θώς και τη διαφάνεια και την άμεση κατα- γραφή των συναλλαγών των επιχειρήσεων. Τα εργαλεία αυτά, που ενεργοποιούνται σταδιακά, περιλαμβάνουν το ψηφιακό πελατολόγιο για επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου, την υποχρεωτική ηλεκτρο- νική τιμολόγηση και την ψηφιακή πα- ρακολούθηση της διακίνησης αγαθών. Κάθε μέτρο αποσκοπεί στη βελτίωση της παρακολούθησης των συναλλαγών, προσφέροντας δυνατότητες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο και δημιουργώντας ένα πιο διαφανές επιχειρηματικό περι- βάλλον. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να ωφελήσουν τόσο τις επιχειρήσεις, όσο και την ευρύτερη ελληνική οικονομία. Τα τρία νέα ψηφιακά εργαλεία είναι: Ψηφιακό πελατολόγιο στον κλάδο αυ- τοκινήτου: Από την 1η Ιουλίου 2025, το ψηφιακό πελατολόγιο καθίσταται υπο- χρεωτικό για επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου. Το μέτρο αφορά συνεργεία επισκευής, φανοποιεία, πλυντήρια αυτο- κινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημά- των, καθώς και καταστήματα εγκατάστα- σης συναγερμών και ηχοσυστημάτων. Η διαδικασία είναι απλή: Ο επαγγελματίας σκανάρει την πινακίδα του οχήματος μέσω κινητού τηλεφώνου και καταχωρίζει τα δεδομένα στην ψηφιακή πλατφόρμα. Κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, προσθέτει τα παραστατικά, μαζί με την ημερομηνία και την ώρα. Έτσι, η ΑΑΔΕ έχει άμεση εικόνα των συναλλαγών και δυνατότητα ελέγχων. Υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολό- γηση: Ένα ακόμα βασικό βήμα για την ενίσχυση της φορολογικής διαφάνειας είναι η καθολική εφαρμογή της ηλε- κτρονικής τιμολόγησης. Η ΑΑΔΕ προ- γραμματίζει σταδιακή υποχρεωτική εφαρμογή, αρχικά από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση επιτρέπει την παρακολούθηση των συ- ναλλαγών σε πραγματικό χρόνο και την άμεση ανίχνευση παρατυπιών. Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Το τρίτο εργαλείο αφορά στην υποχρεωτική ψη- φιακή παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών μέσω της πλατφόρμας myDATA. Από τον Ιούνιο του 2025, οι επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 200.000 ευρώ θα διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα στοι- χεία διακίνησης. Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, η υποχρέωση επεκτείνεται σε όλες τις επιχειρήσεις. Αυτό επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί παραδόσεις και μεταφορές σε πραγματικό χρόνο, να δι- ενεργεί διασταυρώσεις και να εντοπίζει παραβάσεις. Η διασύνδεση ταμειακών μηχανών και POS με το myDATA ενισχύει τη διαφάνεια, καταγράφοντας αυτόματα κάθε συναλλαγή. Η ΑΑΔΕ περιορίζει περαιτέρω τη φοροδιαφυγή Οι νικητήριες ομάδες του 5ου NextGen Innovators

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz