TM_679

8 21|2|2025 #679 Τα παιδιά σήμερα συχνά περιγράφο- νται ως «ψηφιακοί αυτόχθονες» (digital natives). Η Generation Alpha (οι γεννη- μένοι από το 2010 και μετά) έχει μεγα- λώσει περιτριγυρισμένη από τις τεχνο- λογικές δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το ότι αξιοποιεί ενεργά όλα τα οφέλη που προσφέρει η ψηφιακή εποχή. Από την ηλικία των τριών ετών, τα περισσό- τερα παιδιά παίζουν διαδικτυακά παι- χνίδια και παρακολουθούν βίντεο σε τακτική βάση. Σύμφωναμεπληροφορίες τη ς Kaspersky , πολλά παιδιά κάτω των οκτώ ετών γνωρί- ζουν ήδη πώς να πραγματοποιούν διαδι- κτυακές αγορές μόνα τους. Μέχρι την ηλι- κία των 10 ετών, έχουν ήδη κατακτήσει τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Μια τάση των τελευταίων ετών δείχνει ότι για όλο και περισσότερα παιδιά, το διαδίκτυο δεν είναι απλώς ένας χώρος όπου ξοδεύουν το χαρτζιλίκι τους και δι- ασκεδάζουν. Είναι, επίσης, μία πλατφόρ- μα για έκφραση και δημιουργική κερδο- φορία. Πάνω από το 70% των νέων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη δηλώνουν ότι είναι σημαντικό να έχουν δικά τους έσοδα, ενώ το 42% των εφήβων κερδίζει ήδη χρήματα διαδικτυακά. Οι «Kidfluencers» με χιλιάδες συνδρο- μητές και συμβόλαια με μεγάλες μάρκες αποτελούν πλέον σήμα κατατεθέν της σύγχρονης εποχής. Χάρη στο πρωτότυ- πο περιεχόμενο, την ικανότητά τους να ακολουθούν τις τελευταίες τάσεις, τις εντυπωσιακές εικόνες και τις αυθεντικές ιστορίες από την καθημερινότητά τους, τα παιδικά blogs κερδίζουν γρήγορα δημοσιότητα. Ο αριθμός των συνδρομητών στο YouTube, το Instagram και το TikTok των 5 κορυφαίων ανήλικων influencers παγκοσμίως φτάνει σε ορισμένες περι- πτώσεις τις εκατοντάδες εκατομμύρια. Τα ετήσια έσοδά τους ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα αρκετά εκατομμύρια δο- λάρια, ενώ οι κορυφαίοι influencers κερδίζουν από 10 έως 30 εκατομμύρια δολάρια ετησίως – και οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν καν φτάσει στην εφηβεία! Ο πιο κοινός τρόπος για ένα παιδί να κερδίσει χρήματα από το blog του είναι μέσω διαφημιστικών συμβο- λαίων. Τα τελευταία χρόνια, οι στρατη- γικές προώθησης πολλών brands που απευθύνονται σε παιδιά βασίζονται κυρίως στη συνεργασία με νεαρούς bloggers. Τόσο οι παγκοσμίου φήμης εταιρείες, όπως η Mattel, η Hasbro ή η Lego, όσο και μικρότερα τοπικά brands, δείχνουν ενδιαφέρον για τα παιδικά blogs. Παράλληλα, τα παιδιά που ασχολού- νται με το blogging μπορεί να εκτεθούν σε πιθανούς κυβερνοκινδύνους. Αυτοί μπορεί να περιλαμβάνουν μηνύματα phishing, τα οποία παριστάνουν προ- σφορές συνεργασίας και αποστέλλονται από επιτιθέμενους που παριστάνουν εκ- προσώπους των brands. Ακολουθώντας έναν σύνδεσμο ή ανοίγοντας ένα συνημ- μένο έγγραφο σε τέτοιου είδους μηνύ- ματα, μπορεί να γίνει λήψη κακόβουλου λογισμικού στη συσκευή του παιδιού, προκαλώντας απώλεια προσωπικών δε- δομένων ή χρημάτων και κλοπή λογα- ριασμού. Για να παραπλανήσουν τους χρήστες, οι επιτιθέμενοι δημιουργούν ψεύτικες σελίδες που μοιάζουν πολύ με τους αυθεντικούς ιστότοπους των brands. Οι νεαροί bloggers και οι γονείς τους, οι οποίοι συχνά λειτουργούν ως διαχειριστές, πρέπει να είναι πολύ προ- σεκτικοί όταν λαμβάνουν μηνύματα από άγνωστους αποστολείς, επαληθεύοντας την πηγή και τους συνδέσμους, καθώς και χρησιμοποιώντας αξιόπιστες λύσεις κυβερνοασφάλειας που αποτρέπουν το κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους. Όταν πρόκειται για τα παιδιά και τα δι- αδικτυακά παιχνίδια, η συζήτηση συνή- θως επικεντρώνεται στο πόσα χρήματα και πόσο χρόνο ξοδεύουν τα παιδιά παί- ζοντας. Ωστόσο, πολλοί νεαροί gamers έχουν βρει τρόπους να αξιοποιούν την αγαπημένη τους δραστηριότητα: Ο προγραμματισμός, η σύνταξη κριτικών, η αξιολόγηση παιχνιδιών και τα στοιχή- ματα είναι μερικοί τρόποι με τους οποί- ους τα παιδιά μπορούν να κερδίσουν χρήματα μέσω των παιχνιδιών. Κάποια παιδιά μπορεί επίσης να διαγωνίζονται επαγγελματικά στα κυβερνοαθλήματα και να συμμετέχουν σε περιφερειακά και διεθνή τουρνουά, κερδίζοντας μεγάλα χρηματικά έπαθλα. Κίνδυνοι για τους kidfluencers στο διαδίκτυο

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz