TM_641

12 16|12|2024 #641 Το mAigov ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr έκλεισε έναν χρόνο από την κυκλοφορία του την Πέμπτη, 12 Δε- κεμβρίου. Έχει απαντήσει σε όλες τις απορίες των πολιτών που σπεύδουν να συνομιλήσουν μαζί του, ενώ ταυτόχρο- να μειώνει τη γραφειοκρατία, τον κόπο και τον χρόνο που πρέπει να αφιερώ- σει κάποιος για να βρει την κατάλληλη υπηρεσία που χρειάζεται. Εδώ και έναν χρόνο δεν έχει σταματήσει να παρέχει πληροφορίες και βοήθεια σχετικά με διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης. Οι πολίτες εδώ και έναν χρόνο συνομιλούν με τον ψηφιακό βοηθό σε 25 γλώσσες, 24 ώρες το 24ωρο, τόσο από το κινητό τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονι- κό υπολογιστή τους. Τα ερωτήματα που υποβάλλονται σε φυσική γλώσσα, γρα- πτά ή φωνητικά, φτάνουν στον ψηφιακό βοηθό ο οποίος τους βοηθάει να εντοπί- σουν με τρόπο απλό και φιλικό αυτό που ψάχνουν ανάμεσα στις 1.950 υπηρεσίες του gov.gr και τις σχεδόν 4.000 διοικη- τικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS». Τα ερωτήματα από την έναρξη της λειτουργί- ας του mAigov ανέρχονται στα 1.600.000, με τον μέσο όρο ερωτημάτων ανά ημέ- ρα να είναι 5.500. Η επισκεψιμότητα παρατηρείται από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ, ωστόσο δέχεται ερωτήσεις όλο το 24ωρο με μεγαλύτερη επισκεψι- μότητα από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα. Ένας χρόνος κυκλοφορίας για το mAigov Σύμφωνα με τη νέα πανελλαδική έρευνα με θέμα: «Έλληνες και Τεχνητή Νοημοσύνη: Στάσεις & Αντίκτυπος» τ ης Focus Bari ένας στους δύο Έλληνες χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα εργα- λείο τεχνητής νοημοσύνης με το ChatGPT να ξεχωρίζει ως το πιο δημοφιλές. Η άποψη των Ελλήνων σχετικά με τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στην κοινωνία παραμένει σχεδόν ίδια, σύμφωνα με την έρευνα, με το 47% των ερωτηθέντων να δηλώ- νει «περισσότερο θετικός παρά αρνητικός» ενώ ένα 28% δηλώ- νει «εξίσου θετικός και αρνητικός». Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου, το ποσοστό των Ελλήνων που δεν έχει σχηματίσει καθό- λου γνώμη για την AI έχει μειωθεί κατά περισσότερο από 50%. Οι γυναίκες αρχίζουν να καλύπτουν τη διαφορά με τους άντρες, ενώ στις ηλικίες το τοπίο αρχίζει να ξεκαθαρίζει με τους νέους να είναι πια πολύ θετικoί, αναφέρει η έρευνα. Παράλληλα, όπως είναι αναμενόμενο, οι χρήστες εργαλείων τεχνητής νοημοσύ- νης έχουν πολύ πιο θετική στάση ως προς τον αντίκτυπό της στην κοινωνία. Η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει νέους επαγγελ- ματικούς ορίζοντες για τους περισσότερους Έλληνες, ειδικά για τους χρήστες της, δίνοντας ώθηση σε δεξιότητες και ευκαιρίες. Σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες πιστεύουν ότι η τεχνητή νοη- μοσύνη θα βελτιώσει τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Βεβαίως, πιο θετικοί για την βοήθεια στην καριέρα τους είναι εκείνοι που ήδη χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύ- νης. Παρά τον ενθουσιασμό, η εξέλιξη της ΤΝ προκαλεί ανησυ- χία για την πιθανή απώλεια θέσεων εργασίας και την αυξημένη απειλή απάτης. Η ανάγκη για αυστηρές ρυθμίσεις είναι καθολι- κή, με πάνω από τρεις στους πέντε πολίτες να απαιτούν μέτρα προστασίας από κακόβουλες χρήσεις και παραπληροφόρηση. Στον τομέα του e-commerce, η ΤΝ προβλέπεται να ενισχύσει τη λειτουργία των καταστημάτων και να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, σύμφωνα με τις προσδοκίες των Ελλήνων. Εννιά στους δέκα Έλληνες (ποσοστό 89%) περιμένουν ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει αρκετούς κλάδους. Η συμ- βολή της ΤΝ στο e-commerce αναμένεται σε αρκετά σημεία που βελτιώνουν την λειτουργία και την εμπειρία πελάτη. Τέλος, η ανάγκη για αυστηρές ρυθμίσεις είναι καθολική, με πάνω από τρεις στους πέντε πολίτες να απαιτούν μέτρα προστασίας από κακόβουλες χρήσεις και παραπληροφόρηση. Οι Έλληνες αποδέχονται την τεχνητή νοημοσύνη

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz